علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استفاده از خاصیت درمان ریشه‌ای نانوذرات الماس در مواد دندانپزشکی


باشگاه خبرنگاران/ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دچار مشکل کانال‌های دندانی‌ هستند، کانال‌های دندانی به بخش نرم میانی دندان گفته می‌شود که در حال حاضر موادی برای ترمیم این کانال‌ها در بازار وجود دارد.
مواد مورد استفاده در ظروف چینی از جمله پرکار‌بردترین مواد مورد استفاده در دندانپزشکی است که می‌توان با استفاده از آنها دندان‌ها را ترمیم کرد.

محققان اخیراً موفق به ساخت نانو ذرات الماس شدند که قادر است ریشه دندان را درمان کند. این نانو ذرات الماس می‌تواند مانع از عفونت‌های آتی در دندان شود.

این نانو ذرات به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که آنتی باکتریال بوده و در برابر عفونت مقاوم هستند. این گروه تحقیقاتی به دنبال ساخت مواد پرکننده تجاری با این نانو ذرات الماس هستند.

محققان این پروژه اقدام به ترکیب نانو ذرات الماس، آموکسی سیلین و مواد پرکننده فعلی کردند تا در نهایت ماده‌ی جدید تولید شود.

نتایج آزمایش اولیه نشان می‌دهد که این ماده جدید بسیار قوی از پرکننده‌های قبلی بوده و برای از بین بردن برخی باکتری‌های رایج در عفونت‌های دندانی مناسب‌تر است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
درمان ریشه دندان دندانپزشکی آبان