فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قومي که اجسادشان را به کرکس‌ها هديه مي‌کنند


فرهنگ نيوز/ مردمي که در بخش شمالي کوه‌هاي تبت زندگي مي‌کنند، صدها سال است که با اجساد مردگانشان، به شکلي عجيب وداع مي‌کنند.

بوديست‌هايي که در تبت زندگي مي‌کنند، به جاي خاک کردن و يا نابود کردن اجساد مردگانشان، آنها را به کرکس‌ها ارمغان مي‌کنند.

استخوان‌هاي باقيمانده‌اي که لاشخورها قادر به خوردنشان نبوده اند، در معبد نگهداري مي شوند.

برخي اوقات استخوان‌ها له شده و به شکل پودر درآورده مي شود و سپس نيز با خوردني‌هاي ديگر مخلوط شده و به کلاغها و پرندگان ديگر داده مي شود.

در اين روش که "دفن در آسمان" نام دارد، ضمن اعتقاد بر اينکه روح مردگان در روح انسانهاي ديگر جاي مي‌گيرد، معتقدند که با دادن اجساد به کرکس‌ها نيز، از خورده شدن ديگر حيوان‌هاي کوچک از سوي کرکس‌ها، جلوگيري مي‌کنند و از زندگي جانداران به اين شکل محافظت مي‌نمايند.

اجساد در محلي که برج سکوت نام دارد براي مدتي گذاشته شده و سپس از سوي راهبان بودايي، توسط چاقو و تبر تکه تکه شده و به کرکس ها داده مي شود.


ویدیو مرتبط :
کرکس مصری