سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سازمان بهداشت جهانی: آلودگ®


سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره افزایش آلودگی هوا در شهرهای مختلف جهان، برآورد کرده است که سالانه دست‌کم 7 میلیون نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرس تی وی، ماریا نیرا مدیر بهداشت عمومی، محیط زیست و عوامل اجتماعی سلامت سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه در ژنو گفت: «به طور متوسط شرایط وخیم‌تر شده است و سطح آلودگی هوا تا 8 درصد افزایش یافته است (از سال 2008 تا 2013) ... می‌دانیم که 80 درصد از جمعیت شهری در شهرهایی زندگی می‌کنند که سطح آلودگی هوا در این شهرها بسیار بالاست.»

وی گفت: «ما آمار وحشتناکی داریم. سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که سالانه 7 میلیون مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا صورت می‌گیرد.»

سازمان بهداشت جهانی افزود: «سطح آلودگی هوا در چندین شهر در چین و هند بسیار بالاتر از دستورالعمل‌های کیفیت هوای پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی است. این دو کشور، هند و چین، نیازمند اقداماتی گسترده هستند تا با آلودگی هوا مقابله کنند.»

در گزارش سال 2014 سازمان بهداشت جهانی درباره آلودگی هوا وضعیت آلودگی در یک هزار و 600 شهر جهان مورد بررسی قرار گرفته بود اما در گزارش سال 2016 این بررسی 3 هزار شهر از 103 کشور جهان را در بر گرفت.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، آلوده ترین هوا را شهر زابل در ایران داشته است؛ شهری که در تابستان طوفان شن سهمگینی را تجربه می‌کند.

پس از آن 4 شهر گوالیور، الله آباد، پاتنا و رایپور هند در فهرست آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند. دهلی نو پایتخت هند نیز نهمین شهر آلوده جهان لقب گرفته است.

براساس این گزارش، ذرات ریز آلاینده می‌تواند موجب سرطان ریه، سکته و بیماری‌های قلبی شود و همین امر از جمله مهمترین علل مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در جهان است.

همچنین از جمله مهمترین عوامل آلودگی هوا تردد خودروها به ویژه‌های خودروهای دیزل، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌های بزرگ، مدیریت زباله، کشاورزی و استفاده از ژنراتورهایی با سوخت دیزل و زغال سنگ برای تولید انرژی عنوان شده است.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟