سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خشک شدن سراب نیلوفر باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی شده است


فضل الله رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرگ و میر خزندگان سراب، کاهش محصولات کشاورزی و کاهش سطح آب های زیرزمینی از جمله دیگر مشکلاتی است که با خشک شدن سراب نیلوفر ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: با وجود بارندگی های مناسبی که در فصل پائیز هم شاهد بودیم و بسیاری از سراب های دیگر شهرستان و استان جان دوباره ای گرفتند متاسفانه شاهد احیای دوباره سراب نیلوفر نبودیم.
رنجبر گفت: تا قبل از خشک شدن آب سراب نیلوفر، بالغ بر یک هزار تا یک هزار و 200 هکتار از اراضی پائین دست سراب به وسیله آب آن سیراب شده و آبیاری می شدند اما با خشک شدن سراب این مقدار اراضی با مشکل مواجه شده اند.
فرماندار کرمانشاه یادآور شد: وجود چنین مشکلی باعث افزایش بی رویه حفر چاه های غیرمجاز شد به گونه ای که از ابتدای سال جاری تاکنون 128 حلقه چاه غیرمجاز کشف که نسبت به بستن 103 حلقه اقدام شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از بررسی 25 حلقه چاه دیگر و صدور اخطار قطعی برای صاحبان 14 چاه برای مشخص کردن وضعیت آن خبر داد و گفت: با قاطعیت برخورد فرمانداری و سایر دستگاه های مربوطه با صاحبان این دسته از چاه ها ادامه خواهد داشت.
رنجبر در ادامه از فعالیت 421 حلقه چاه مجاز در روستاهای سراب نیلوفر نیز خبر داد و گفت: این چاه ها چهار هزار و 330 هکتار از اراضی کشاورزی این روستاها را تحت پوشش قرار می دهند.
وی در پایان با اشاره به وجود 22 روستا با 895 خانوار جمعیت تا شعاع 10 کیلومتری سراب نیلوفر، جمعیت این روستاها را بالغ بر چهار هزار و 791 نفر عنوان کرد.
7458/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشکلات زیست محیطی معدن کمیجان