سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یک هفته با آی‌ تی؛ از وجود 100 هزار وب سایت در کشور تا مسابقه هکرها


یک هفته با آی‌ تی؛ از وجود 100 هزار وب سایت در کشور تا مسابقه هکرها

خبرآنلاین/ رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک گفت: هیچ‌گاه بازار مربوط به حوزه ICT را به خارجی‌ها واگذار نمی‌کنیم.
در حال حاضر سهم این حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و باید در برنامه‌های بعدی و حتی تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان را تا حد امکان افزایش دهیم. این هفته، علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز از میزبانی حدود ۱۰۰ هزار وب سایت در داخل کشور و برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات برای توسعه ظرفیت میزبانی‌های داخلی خبر داد و گفت: قصد داریم شرایطی فراهم کنیم تا حتی الامکان سایت‌های ایرانی که خارج از کشور میزبانی می‌شوند و به دلیل گرانی قیمت میزبانی، به خارج رفته‌اند به داخل کشور منتقل شوند.

حسین مهری مدیرعامل شرکت پست نیز از فعالیت ۲۹۰۰ فروشگاه اینترنتی دارای مجوز طرف قرارداد پست در کشور خبر داد و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد امسال ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خرید آنلاین از طریق درگاه پست انجام شده است. در حال حاضر ۵۰ شرکت طرف قرارداد شرکت پست هستند و ۲۹۰۰ فروشگاه نیز با این شرکت‌ها قرارداد دارند که در نهایت توزیع مرسولات خریداری شده از درگاه پست انجام و توسط پست نیز ارسال می‌شود. از سوی دیگر سامانه خرید و فروش پست به نام Eبازار (EBAZAR) با اتصال حدود ۷۵۰ فروشگاه برای استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است. ارزش کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌های اینترنتی در این ۸ ماه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که در این زمینه نیز رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

در این هفته، امیر حسین دوایی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: همزمان با تشکیل شرکت‌های نوپا عده‌ای تصمیم به گرفتن وام‌های متعدد کردند ولی باید به آنها گفت تنها دو مقوله نوآوری و تجربه است که می‌تواند این شرکت‌ها را نجات ‌دهد ولی در مقابل، این تسهیلات مانند سم‌های کشنده برای این شرکت‌ها هستند.

در این هفته مرکز ملی فضای مجازی نیز خبرهایی داشت و عباس آسوشه معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: شورای عالی فضای مجازی کشور بر اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشورتأکید دارد. وی ادامه داد: در ابتدا شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی را کل فضای مجازی که مسائل زیرساختی، محتوایی و خدماتی است، می‌دانستند اما شورای عالی فضای مجازی با تصویب طرح شبکه ملی اطلاعات عملکرد آن را تخصصی‌تر و به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور تعیین کرد. آسوشه همچنین بیان کرد: دولت الکترونیک در صورتی معنا پیدا می‌کند که روی شبکه ملی اطلاعات به صورت مستقل از دیگر شبکه‌ها پیاده‌سازی شود. وی همچنین تأکید کرد: اجرای دولت الکترونیک بر سلامت اداری، مبارزه با فساد اداری، افزایش قدرت پاسخگویی، مشارکت مردمی، شفافیت و انعطاف‌پذیری ساختار دولت و کاهش هزینه تأثیر داشته و باعث می‌شود تا اعتماد جامعه به نظام اداری کشور بیشتر شود.

این هفته همچنین فراخوان ششمین دوره «رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی»که در روزهای 16 تا 21 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این رقابت‌ها به نشانی https;//cert. sharif. edu/ctf مراجعه کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جلسه دوم آموزش طراحی وب سایت از 0 تا 100