فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم سینمایی حکایت عاشقی برای هنرمندان بیجاری رایگان اکران می شود


مهدی سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه شهرستان بیجار از روزگاران بسیار قدیم شاهد وجود هنرمندان ارزنده و مشهوری است که شهرت کشوری دارند.
وی ادامه داد: فعالیت های هنری بسیاری از هنرمندان بیجاری در کشور جایگاه خاصی را در میان اصحاب هنر و فرهنگ داشته است.
وی به معرفی اثر سینمایی حکایت عاشقی پرداخت و اظهار کرد: فیلم سینمایی 'حکایت عاشقی' دومین ساخته احمد رمضان زاده کارگردان بیجاری است و موضوع آن برگرفته از فعالیت یک عکاس به نام احمد ناطقی است.
سلطانی افزود: این عکاس اولین نفری است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه به این شهر می رود و به ثبت وقایع دلخراش بمباران شیمیایی آن می پردازد.
وی ادامه داد: یکی از بازماندگان بمباران شیمیایی حلبچه موضوع این فیلم می شود و رمضانزاده نیز به تدوین و تهیه آن اقدام می نماید.
وی گفت: در واقع دست مایه فیلم، واقعه ناجوانمردانه استکبار و دشمنان مردم عادی و مسلمان است که ادعاهای حقوق بشری ظاهری آنان گوش دنیا را کر و چشم به خواب رفتگان را کور کرده است.
سلطانی ادامه داد: فیلم حکایت عاشقی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه بخش پانوراما جشنواره فیلمخانه آسیا - اسپانیا را دریافت کرده است و در سومین دوره هفته فیلم های سینمایی خانه آسیا در شهر اسپانیا و سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم مونترال به نمایش درآمده است.
وی موفقیت های این فلم را نشانه های خوبی برای آینده درخشان این اثر هنرمند بیجاری بیان کرد.
مهدی سلطانی با ابراز ناخرسندی از نبود سالن مناسب سینمایی در بیجار، ازآمادگی مجمومه مدیریت شهرستان بیجار برای هر نوع همکاری با بخش خصوصی جهت راه اندازی سالن سینما در بیجار خبر داد و گفت: متاسفانه در گذشته هزینه زیادی برای این کار صرف شد که به علت مشکلات زیاد ساختمانی و مکان یابی غلط، هیچگاه امکان استفاده از آن مقدور نشده است.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده، دارای هنرمندان صاحب نام ونظر کشوری در بخش های سینمایی، تئاتر، نمایشنامه نویسی و نقاشی است.
7350/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشنواره فیلم فجر 33: فیلم سینمایی « حکایت عاشقی »