سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنجانی به بانک مسکن پول داد تا بدهی یک فرد را پرداخت کرده و در مقابلش وثایق او را بگیرد


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی، قاضی صلواتی از وکیل بانک مسکن خواست تا با حضور در جایگاه، شکایت خود را قرائت کند.

جواد احمدی‌پور در قرائت شکایت خود اظهار داشت: متهم، بابک زنجانی در اظهارات مورخه 9 و 10 آبان و همچنین 18 آبان‌ماه مسائلی را مطرح کرده که تقریباً خارج از چارچوب کیفرخواست بوده و چون مسائلی را به بانک مسکن نسبت داده که منجر به تشویش اذهان مدیران، کارکنان و مشتریان بانک شده، باید مطالبی را عنوان کنم.

وی ادامه داد: متهم در زمان دفاع از خود اظهار کرده یک روز پنجشنبه که شرکت تعطیل بوده، هیأت‌مدیره بانک مسکن پیش او آمده و گفته‌اند به شرکتی تسهیلات داده‌اند بدون اینکه وثیقه‌ای دریافت کرده باشند و حالا اگر آن تسهیلات واریز نشود، دستگیر می‌شوند. ایشان هم با هواپیما به کیش رفته، 65 میلیون یورو را تبدیل به ریال کرده، به تهران برگشته و 67 میلیون را به شعبه ونوس بانک مسکن واریز کرده است.

احمدی‌پور تصریح کرد: یک هفته پس از واریز پول خود را مطالبه کرده که مسئولان بانک مسکن هم گفته‌اند به جای پول به او ملک می‌دهند که به نامش سند نخورده است. متهم هم گفته هر طور شده پولش را مطالبه می‌کند و اگر موفق نشود، میز و صندلی‌های بانک را به حراج می‌گذارد.

وکیل بانک مسکن تصریح کرد: باید بگویم شرکتی با مدیریت آقای (الف.ر) تسهیلاتی را از بانک مسکن گرفته بود که معوق شده بود، از آنجایی که در قبال این تسهیلات وثائق ارزشمندی نزد بانک داشت، زنجانی با (الف.ر) و مدیران بانک توافق می‌کند که کل معوقات این تسهیلات را بپردازد و در مقابل کل وثائق در رهن بانک، به ایشان داده شود.

وی ادامه داد: این موافقت‌نامه مکتوب نمی‌شود، اما زنجانی بر روی سربرگ SCT بنکرز عنوان می‌کند که پیرو مذاکرات حضوری و توافقات به عمل آمده، درمورد آن شرکت 67 میلیون یورو را جهت پرداخت بدهی به بانک می‌دهد و خواستار انتقال مالکیت اموال مذکور به نام SCT بنکرز می‌شود.

وکیل بانک مسکن تصریح کرد: متعاقب این نامه (الف.ر) در نامه‌ای فاقد شماره به مدیرعامل وقت بانک مسکن اعلام می‌دارد که املاک مربوط به اینجانب هم‌چون ملک خیابان امیرآباد، ملک خیابان پاسداران، ملک خیابان مرزداران و ملک کیش را که در رهن بانک است، با توجه به اینکه زنجانی 67 میلیون یورو بدهی را می‌دهد، به او بدهند.

وی افزود: بابک زنجانی در تاریخ 2012/12/27 نامه‌ای را به مدیرعامل وقت بانک مسکن و ضمیمه به نامه (الف.ر) با این مضمون ارسال می‌کند که نظر به نامه پیوست از سوی آقای (الف.ر) دستور فرمائید نسبت به تحویل املاک اقدام لازم به عمل آید، با توجه به این 6 ماه از پرداخت پول گذشته، اما بانک مسکن نسبت به انتقال سند رسمی اقدامی نکرده که من تقاضای فک‌رهن و انتقال رسمی را دارم.

وی تأکید کرد: من علت عدم انتقال رسمی اسناد را از مدیران قبلی و فعلی حضوراً سؤال کردم و آنها اظهار داشتند که چون پرداخت‌های ریالی (رقم 67 میلیارد) تکاپوی بدهی را نمی‌داده، این اموال منتقل نشده است. در واقع بانک مسکن قصد انتقال اسناد را به‌طور رسمی نداشته است.

وکیل بانک مسکن گفت:‌ امیدوارم با توضیحات ارائه‌شده بابک زنجانی از حراج میز و صندلی‌های بانک مسکن منصرف شود.

وی به ادعای بابک زنجانی مبنی براینکه بانک مسکن را محکوم به پرداخت یک میلیارد تومان کرده اشاره داشت و گفت: مشخص شده اظهارات ایشان کذب محض بوده و ادعایی واهی بیش نیست و چون صحبت‌های ایشان موجبات تشویش اذهان را فراهم کرده و از مصادیق نشر اکاذیب است در اولین فرصت از وی به اتهام نشر اکاذیب شکایت می‌کنم تا بداند این‌گونه اظهارات برایش مالیات کیفری سنگینی دارد که باید پرداخت کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تهدید بانک مسکن توسط بابک زنجانی