سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسایی سالانه نیم میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان شایع زنان/ ۱۱ درصد زوج‌های کشور نابارور هستند


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی اصغر پیوندی اظهار کرد: مامایی به برکت پوشش فراگیر شبکه بهداشت و نظام ارجاع پیشرفت های مناسبی داشته است به گونه ای که شاهد کاهش مرگ و میر مادران در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: حدود 75 درصد بانوان در دنیا به سرطان دهانه رحم مبتلا هستند و سالانه نیم میلیون مورد جدید شناسایی می شود که با تشخیص به موقع و درمان در 80 درصد موارد قابل درمان خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزش بهداشت جنسی، عدم استعمال دخانیات، غرلباگری به موقع از مواردی است که موجب پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان به سرطان رحم می شود.

پیوندی واکسیناسیون جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم را یکی از چالش های پیش رو در حوزه کاهش آمار مبتلایان دانست و اظهار کرد: این همایش زمینه مناسبی برای تبادل فکری و همکاری بیشتر متخصصان این حوزه را فراهم می کند که امید است راهگشای این چالش باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ناهنجاری مادرزادی عامل مرگ و میر 7 درصد نوزادان است، عنوان کرد: تغذیه نادرست در دوران بارداری، استعمال دخانیات، ابتلا به عفونت ها، وضعیت اجتماعی و ... از عوامل بروز این ناهنجاری ها است.

پیوندی آموزش در این حوزه را یکی از عوامل راهگشا دانست و افزود: برای اثر بخشی هزینه ها علاوه بر آموزش انجام سونوگرافی های پیشرفته یکی از رسالت های محققان حوزه زنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 50 درصد زوجین دنیا نابارور هستند، عنوان کرد: حدود یک چهارم زوجین در کشورهای پیشرفته نابارور هستند که این آمار در کشور ما 11 درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JFEO7T


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان