سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیلی اکسپرس: روسیه آمادگی استقرار نیرو و ادوات نظامی را در چهار گوشه آسیا دارد /دو سامانه اس ۴۰۰ روسیه سر از قطب شمال درآوردند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نشریه انگلیسی «دیلی اکسپرس» در گزارشی به حضور گسترده ادوات نظامی روسیه در قطب شمال بعد از پایان جنگ سرد اشاره کرد و نوشت: روسیه کار استقرار انبوه سخت افزار، ادوات و پرسنل نظامی خود را در پایگاه‌های نظامی‌اش در قطب شمال به پایان رسانید ، اقدامی که به مثابه احیا قدرت این کشور در منطقه مورد مشاجره بوده و چنین حجم جابجایی نظامی در این منطقه تاکنون بعد از خاتمه جنگ سرد مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، نیروها، جنگنده‌ها، کشتی‌ها و ادوات زرهی روسیه اینک وارد ۶ پایگاه نظامی این کشور در قطب شمال شده‌اند و در اقدامی قابل توجه دو سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ که مشابه آن‌ها اینک در سوریه فعال می‌باشد، در قطب شمال مستقر شده است.  

یک منبع نظامی روسیه در ستاد کل نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ در منطقه نوایازملیا و بندر یوکاتین در اقیانوس منجمد شمالی مستقر شده‌اند. در شرق و در جزیره ورانگل و کیپ اشمیت در چوکوتکا نیز نیروهای روسی اینک آماده حمله می‌باشند. همچنین دیگر پایگاه‌های روسیه در غرب قطب شمال چون نوایا و فرانتزجوزفلند به ادوات نظامی مجهز شده‌اند.

دیلی اکسپرس نوشت: «ولادیمیر پوتین» ، رییس جمهور روسیه اینک در سوریه و در پایگاه‌های هوایی و دریایی عرض اندام می‌کند و مواضع داعش را هدف می‌گیرد . اقدام این کشور در اعزام نیرو و تجهیزات به قطب شمال  نشان از آمادگی این کشور در استقرار نظامی در ۴ گوشه قاره آسیا دارد. اقدامی که چالشی نظامی هم برای واشنگتن و هم پکن محسوب می‌شود.

در خاتمه این گزارش آمده است: مسکو امید دارد ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی سواحل آمریکا  به این کشور  در هرگونه رویارویی نظامی با آمریکا برتری ‌بخشد. روسیه رزمایش‌هایی را در سال جاری در قطب شمال برگزار کرد. این کشور در پی ایجاد شبکه‌ای از تاسیسات دریایی در منطقه متشکل از زیردریایی‌ و ناو‌ به عنوان راهبرد نظامی این کشور تا سال ۲۰۲۰ است. روسیه اینک پایگاه‌های نظامی را شرق اروپا و آسیای مرکزی چون گرجستان، بلاروس، قزاقستان و ویتنام برپا داشته است.


ویدیو مرتبط :
استقرار سامانه اس ۴۰۰ روسیه در پایگاه لاذقیه سوریه