سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



برگشتن زنان به خانه ها، شکست هایی را بر انقلاب تحمیل می کند


شفقنا/ معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره برخی اظهارنظرها نسبت به فعالیت اجتماعی زنان در جامعه تصریح کرد: انصاف نیست که ما بیاییم حق بخش عظیمی از مردم که بزرگترین حق را برگردن این انقلاب دارند را نادیده بگیریم و آنها را به خانه ها برگردانیم، به طور قطع با برگشتن زنان به خانه ها انقلاب با شکست های زیادی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا درباره نقش زنان در جامعه از دیدگاه امام خمینی(ره)، توضیح داد: مساله زن و جایگاه آنان در اسلام از مسایلی است که همیشه مورد بحث در میان محققان و علمای اسلام بوده است؛ شخصیت هایی مانند حضرت امام(ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری و شخصیت هایی که در این زمینه صاحب نظر بودند، نظراتی را ارایه کردند که همان نظرات نیز مبنای حضور زنان در انقلاب اسلامی شد بنابراین با حضور زنان در اجتماع، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

او ادامه داد: حضرت امام نظرات بسیار بدیع و سازنده ای در مورد مسایل زنان داشته است که هر کدام از آنها می تواند موضوع یک بحث کامل باشد امام(ره) می فرماید زن ها، مردان شجاع را در دامن خود پرورش می دهند و بزرگ می کنند، قرآن کریم انسان ساز است و زنان هم انسان ساز هستند؛ این تعبیر بسیار زیباست؛ در این سخن می بینیم که حضرت امام(ره) زن و قرآن را در یک کفه ترازو قرار می دهد. پس همانطوری که قرآن جامعه را تربیت می کند همان نقش برای زنان هم وجود دارد.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: در این مساله که مطرح شد این نظریه را داشتیم که انسان ساز شدن زنان بدون مقدمه و تعلیم و تربیت امکان پذیر نیست بنابراین باید زمینه های رشد بانوان فراهم شود که بتوانند جامعه ای مترقی بسازند.

خسروی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) بیان کرد: امام در سال ۶۳ می گوید که حالا طوری شده است که خانم ها همدوش با سایر برادران در تحصیل علم، عرفان و فلسفه و تمام شعب علم و انشاالله در صنعت هم فعالیت می کنند. می بینیم که امام کلمه صنعت را هم آوردند که زن ها در این رشته ها نیز وارد شوند؛ عده ای از آقایان با این دیدگاه های امام(ره) موافق نبودند و طبیعتا این افراد با معنایی که امام از انقلاب ارایه کردند، موافق نبودند. امام خمینی(ره) چنین دیدگاهی را به عنوان یک فقیه و اسلام شناس براساس قرآن و سنت مطرح کردند و مورد پذیرش قشر متدین جامعه قرار گرفت.

او درخصوص نقش زنان در جامعه زمان انقلاب عنوان کرد: برای مثال در شرایط اول انقلاب برخی از امام(ره) سوال می کردند که تظاهرات خانم ها درست است که صدای آنها را مردان می شنوند؟ امام خمینی(ره) در اعلامیه خود پیام دادند که خانم ها هم در اجتماع شرکت کنند. یا در زمانی که خانم اعظم طالقانی در حضور امام سخنرانی می کردند و این سخنرانی از تلویزیون هم پخش می شد ما احساس می کردیم که بسیاری با تعجب به این سخنرانی نگاه می کنند که چطور امام خمینی(ره) به یک خانم اجازه دادند تا سخنرانی کند.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) باتوجه به دیدگاه مترقی امام خمینی(ره) اظهار کرد: در شرایط حساس انقلاب نوآوری هایی داشتند که نتیجه آن رشد بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران بوده است. اگر قرار است زن انسان ساز باشد و بتواند نقش آفرینی کند حتما باید از آزادی برخوردار باشد. ایشان اشاره می کردند که اسلام مرد و زن را آزاد کرده است و همه باید به صورت آزاد رای دهند. نظر امام این بود که در مساله تقلید یا رای لازم نیست که زن به طور حتم از همسر خود پیروی کند.

خسروی افزود: با این دیدگاه انقلاب به پیروزی رسید و اگر زنان در انقلاب حضور نداشتند و بعد از پیروزی هم در زمان جنگ از جبهه های جنگ پشتیبانی نمی کردند، به طور قطع این انقلاب به پیروزی نمی رسید و در دفاع مقدس هم با شکست مواجه می شدیم. صبوری و همراهی مادران شهدا، همسران جانبازان سبب شد تا انقلاب ما پایدار بماند و از برکت این انقلاب برخی آقایان مسوول شدند و به راحتی خطابه می خوانند و در جامعه حضور دارند.

او درخصوص اظهارات برخی درباره حضور زنان تصریح کرد: این انصاف نیست که ما بیاییم حق بخش عظیمی از مردم را که بزرگترین حق را برگردن این انقلاب دارند نادیده بگیریم و آنها را به خانه ها برگردانیم، به طور قطع با برگشتن زنان به خانه ها انقلاب با شکست های زیادی مواجه خواهد شد. بنابراین براساس دیدگاه حضرت امام زنان هم مانند مردان در انتخاب سرنوشت، شغل و فعالیت اجتماعی خود آزاد هستند البته با رعایت موازین شرعی این موازین شرعی هم شامل آقایان و هم خانم ها می شود؛ ما نباید همه معصیت ها را برگردن خانم ها بندازیم پس آقایان هم مسایل شرعی و اخلاقی را رعایت کنند.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ادامه داد: این چه قضاوتی است که بیاییم بخاطر برخی مسایل که پیش آمده است و علت آن را هم باید در مباحث مختلف جستجو کرد، به یک موضوع اختصاص داد؛ می دانیم که بسیاری از فسادها از روش های غلطی سرچشمه گرفته که ما در سال های اخیر اتخاذ کردیم و آثار آن امروز ظاهر شده است. سوء عملکردهای اقتصادی موجب شده که نه تنها مردان بلکه زنان هم بیکار شوند. اینکه ما بگوییم اگر خانم ها شغل ها را رها کنند برای آقایان شغل فراهم می شود، مگر در دیگر کشورها زنان شاغل نیستند؟ این سخن درست نیست تصور کنیم که علت بیکاری مردان در جامعه اشتغال زنان است.

خسروی درباره تاثیر عملکرد اقتصادی دولتمردان توضیح داد: در دولت قبل واردات بی رویه منجر به تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها شد و البته تحریم ها هم سبب شد تا کار تولید نشود و بسیاری از مردم بیکار شدند. بنابراین ما باید ریشه مشکلات را حل کنیم نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم. نباید اصل حضور بانوان در جامعه که همیشه برای انقلاب پر برکت بوده را زیر سوال ببریم.

او در پایان افزود: حضور زنان در جامعه را کسی نمی تواند نادیده بگیرد. افرادی که این اعتقادات را مطرح می کنند، معتقد به حضور هستند شاید آنها به بحث حجاب و عفاف تاکید دارند. البته ما هم به حضور خانم ها با رعایت حجاب در جامعه اعتقاد داریم و این حجاب لزوما هم چادر نیست. باید در جامعه حیا هم برای زنان و هم برای مردان حفظ شود و حضور آنها با چنین شیوه ای هیچ مشکلی نخواهد داشت بلکه ضروری هم خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
برگشتن به خانه