سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توان بالای جراحان ایران در درمان بیماری های مغز و اعصاب


به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیدوار رضائی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همایش هایی نظیر کیش را دستاورد تلاش فعالان این حوزه دانست و افزود : با توجه به پیشرفت های علم پزشکی علاوه بردرمان بیماران هیدروسفالی مبتلایان به تومورهای مغزی نیز با بهره مندی از این روش ها در کشور درمان می شوند .
وی با بیان اینکه ایران در حوزه جراحی مغز و اعصاب به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده است افزود : 23 سال است که از روش های نوین نورآندوسکوپی و آندوسکوپی مغز و نخاع در کشور بهره مند هستیم و تجهیزات موجود قابل مقایسه با سایر کشورها است .
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران یاد آور شد : در گذشته در جراحی مغز و اعصاب جمجمه بیماران شکافته می شد اما امروزه با بهره مندی از شیوه های نوین جراحی با شکافی کوچک عمل های بسیار پیچیده بر روی بیماران توسط متخصصان مجرب در بیمارستان های کشور انجام می گیرد.
رضائی ویژگی بهره مندی از روش های نوین جراحی را سرعت عمل در کار ، زود هوش آمدن بیمار و درد کمتر عنوان کرد .
وی برپائی کارگاه عملی در کنار این همایش را برای تجربه اندوزی پزشکان جوان بسیار مهم خواند و گفت : از آنجا که در این حوزه از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتر هستیم تلاش ما بر این بوده تا متخصصانی از این کشورها در همایش حضور پیدا کنند و در سال های آینده به سمت برگزاری آن در سطح بین المللی برویم .
وی در مورد حضور جراحان مغز و اعصاب در سایر شهرهای کشور و ضررت انتقال بیماران برای درمان به پایتخت گفت : به لحاظ کمی دراستان ها و شهرستان ها تعداد جراحان ومتخصصان مغزو اعصاب کافی است و بیماران در بیمارستان های همان مراکز درمان و در موارد خیلی ضروری به پایتخت یا استان های بزرگ اعزام می شوند ، به لحاظ امکانات پزشکی نیازمند تجهیز بیشتر مراکز درمانی هستیم که با رویکرد و نگاه ویژه دولت به حوزه سلامت این مهم انجام خواهد شد .
* کاهش آمار بیماران هیدروسفالی با پیشرفت های علم پزشکی و آگاهی های پیش از ازدواج و دوران بارداری
رئیس افتخاری انجمن جراحان مغز و اعصاب در حاشیه برگزاری سومین همایش و کارگاه سالیانه نوروآندوسکوپی اظهار داشت : رشته جراحی مغز و اعصاب در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است و نمی توان در مدت شش سال تحصیل تمامی اطلاعات لازم را به دانشجویان این رشته انتقال داد لذا برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت تخصصی می تواند به ارتقا علمی آنها کمک کند.
دکتر حمید رحمت افزود : در جراحی اعصاب شاخه های مختلفی وجود دارد که برای هر کدام همایش ها کارگا ه های مجزایی برگزار می شود تا بتوان ضمن آشنایی با جدیدترین پیشرفت های این حوزه کمبودهای آن را شناسایی کرد .
این جراح مغز و اعصاب اظهار داشت : در این همایش در مورد بیماران هیدروسفالی مطالبی بیان شد که می توان با استفاده از راه ثانویه ،جریان مایع نخاعی برقرار شود و فشار داخل مغز کاهش یابد.
وی در مورد وجود امکانات خوب جراحی برای بیماران هیدروسفالی در ایران گفت : در این بیماری گاه به طور مادر زادی یکی از مجاری مغزی تنگ و سبب جمع شدن مایع نخاعی می شود که با وجود امکانات خوب به راحتی می توان با گذاردن شنت ( لوله ای برای خروج مایع اضافه نخاع مغز)یا اندوسکوپ آن را درمان کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد موارد ابتلا به این بیماری مادرزادی است افزود : عفونت ها و به ویژه سل عامل دیگر ابتلا به این بیماری است ، با توجه به پیشرفت های علم پزشکی ، آزمایش های ژنتیک و رعایت نکاتی پیش از ازدواج و در دوران بارداری میزان ابتلا به این بیماری به صورت مادرزادی کاهش یافته است .
رحمت، ظرفیت جراحان ایرانی در حوزه مغز و اعصاب را بسیار بالا دانست و گفت : در این حوزه استانداردهای ما بالاست و دانشجویان خوبی در این حوزه جذب شده اند،متخصصان ما در دنیا درفهرست بهترین ها هستند.
وی ظرفیت های منطقه آزاد کیش برای برگزاری دوره های آموزشی را بسیار خوب عنوان کرد و گفت : امیدواریم بتوانیم در دوره های بعدی این همایش ها را در سطح بین المللی و وسیع تری برگزار کنیم .
* نسل جوان روش های نوین جراحی های مغز را باید بخوبی فرا گیرد
استاد گروه جراحی اعصاب تبریز روش نور آندوسکوپی را روش نوینی دانست و گفت : این روش بسیار کاربردی و غیر تهاجمی است و برای درمان بیماری هیدروسفالی و قاعده های جمجمه استفاده می شود .
دکتر فیروز صالح پور با تاکید بر اینکه نسل جوان نیاز است تا روش های نوین جراحی را با توجه به پیشرفت های حوزه پزشکی به خوبی فرا گیرند افزود : از مزیت های این روش تخریب کمتر بافت و سرعت در جراحی است .
مدیر گروه جراح اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز گفت : این روش باید توسط کارشناسان و اهل فن مورد استفاده قرار گیرد.
وی وضعیت جراحان ایرانی مغز و اعصاب را بسیار خوب دانست و گفت : دانشجویان نخبه ای در این رشته تحصیل می کنند که امیدواریم با حضور در کارگاه های علمی و عملی بتوانند به خوبی روش های نوین درمانی را فرا گیرند.
* جراحان ایرانی در دنیا مطرح هستند
دبیر علمی این همایش گفت : تمرکز اصلی این برنامه برروی بیماری هایی نظیر وجود جریان آب در داخل مغز، بیمارهای هیدروسفالی ، کیست ها و مایع داخل مغز ، تومورهای داخل مغز و استفاده از روش آندوسکوپ برای درمان این بیماری است .
گیو شریفی گفت : بیماری هیدروسفالی مادرزادی است ، به دلیل عفونت ها و یا ضربه های وارد به سر مسیر مایع نخاعی بسته می شود که می توان امروز با روش های نوین به راحتی آن را درمان کرد.
این جراح مغز و اعصاب به وجود پزشکان صاحب نام در این عرصه در کشور اشاره کرد و گفت : جراحان ایرانی در دنیا مطرح هستند و در این عرصه حرف هایی برای گفتن دارند .
سومین همایش و کارگاه سالیانه نورو آندوسکوپی به همت انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و با همکاری گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان های لقمان و میلاد تهران در جزیره کیش با برگزاری کارگاه آموزش عملی در حال برگزاری است .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این همایش علمی و عملی حاضران در بخش گارگاهی با بهره مندی ازتجهیزات و دستگاه های پیشرفته و نوین با روش های جدید در زمینه جراحی نورو آندوسکوپی آشنا می شوند .
این برنامه در نخستین و دومین دوره به صورت کارگاه آموزشی در بیمارستان میلاد تهران و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شده است . حدود 100 متخصص در این همایش حضور دارند و شرکت های تولید کننده ابزارها و تجهیزات پزشکی تولیدات خود را در معرض نمایش گذاشته اند .
سومین همایش و کارگاه سالیانه نوروآندوسکوپی که از روز جمعه با محوریت جراحی مغز و اعصاب در حوزه فوق تخصصی نوروآندوسکوپی با حضور متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس برگزار شده است امروز به کار خود پایان می دهد .
1630**1641

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تکنیک های درمان غیرتهاجمی جدیددر درمان بیماری های اعصاب