وعده اشرف غنی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آتی


رئیس‌جمهوری افغانستان وعده داد که انتخابات پارلمانی و شورای منطقه‌ای را سال آتی (2016) برگزار کند. وی تلاش دارد تا به آشوب سیاسی‌ای که تلاش دولت برای مبارزه با شبه‌نظامیان طالبان را با مانع مواجه کرده، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دوره پنج‌ ساله پارلمان افغانستان در 22 ژوئن سال آتی میلادی به پایان می‌رسد اما انتخاباتی که قرار بود آوریل برگزار شود، به دلیل نگرانی‌های امنیتی و اختلافات بر سر چگونگی اطمینان یافتن از رای‌گیری منصفانه به تعویق افتاد.

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در بیانیه خود با بیان اینکه زمان دقیق انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌شود، گفت: انتخابات پارلمانی و شورای منطقه‌ای بین تابستان و پاییز سال آتی میلادی برگزار می‌شود.

اگر انتخابات طبق برنامه انجام شود، می‌تواند از تشدید اوضاع امنیتی با توجه به پیشروی‌های اندک طالبان در شهر قندوز در شمال افغانستان پیشگیری کند. این شبه‌نظامیان به مدت کوتاهی کنترل این شهر را در دست گرفتند. اشرف غنی ژوئن سال جاری میلادی با صدور حکمی دوره پارلمان را تا زمان برگزاری انتخابات جدید تمدید کرد. این تصمیم با انتقاد بسیاری از سیاستمداران افغان مواجه شد که قانوی بودن آن را زیر سوال می‌بردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تقلب حامیان اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان