اخلاق و رفتار قاریان قرآن باید الگویی برای دیگران باشد


بر‌ترین قاری جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور با بیان این‌که «هیچگاه با هدف پیروزی در مسابقات قرآن نخوانده و برنامه‌ریزی نکرده‌ام» گفت: هدفم همواره تلاوت تاثیرگذار و ماندگار در هر محفل و جایگاهی بوده است.

حسین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به این‌که «جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور با حضور 5 هزار نفر شرکت کننده در بخش‌های مختلف برگزار شد» اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی این جشنواره با انتخاب 20 نفر از قراء از دانشگاه‌های مختلف در قم برگزار شد که پنج نفر در مرحله نهایی به رقابت پرداختند و توانستم به حول قوه الهی مقام نخست را در رشته قرائت تحقیق کسب کنم.

وی با بیان این‌که «مسابقات برگزار شده از سطح علمی و تخصصی بالایی برخوردار بود» افزود: حضور در مسابقات قرآنی فرصت خوبی برای ملاقات فعالان قرآنی به ویژه پیشکسوتان این عرصه در سراسر کشور و تبادل نظر در راستای ارائه راهکار برای مهجوریت‌زدایی قرآن است.

بر‌ترین قاری جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور گفت: وقتی در مسابقات بودم لحظه ای یاد شهدای قرآنی فاجعه منا از یادم نمی‌رفت و ثواب تلاوتم را به روح پاک این عزیزان هدیه کردم، آرزویم این است که روزی به مقام و جایگاه آنان برسم، همیشه احساس می کنم از آن دنیا ناظر اعمالمان هستند و دعای خیرشان دستگیر ماست.

رفیعی در خصوص وضعیت جامعه قرآنی استان و کشور، گفت: متاسفانه تمرکزی روی نخبگان قرآنی در سراسر کشور وجود ندارد، بسیاری از قراء هستند که استعدادهای خوبی دارند و در مجالس تلاوت‌های تاثیرگذاری ارایه می‌دهند اما به دلیل عدم حضور در مسابقات مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

این قاری بین‌المللی گیلانی مهم‌ترین رسالت قراء را ارایه تلاوت تاثیرگذار برای عموم مردم دانست و تصریح کرد: قاریان موظف هستند علاوه بر تلاوت دلنشین کلام الهی، اخلاق و رفتارشان نیز الگویی برای همه اقشار جامعه باشند.

وی ادامه داد: اینکه یک قاری باید حتما در مسابقات رتبه بیاورد تا چهره شود سنت غلطی است که باید حذف گردد زیرا در این صورت قراء بسیاری هستند که به دلیل عدم حضور یا موفقیت در مسابقات قرآنی در حاشیه می‌مانند و نمی‌توانند هنر خود را که تلاوت تاثیرگذار است به نمایش بگذارند.

رفیعی با بیان این‌که «در تمام این سال‌ها که عمر خود را در مسیر کلام الهی قرآن گذرانده‌ام هیچگاه فقط با هدف پیروزی در مسابقات قرآن نخوانده و برنامه ریزی نکرده‌ام» گفت: هدفم همواره تلاوت تاثیرگذار و ماندگار در هر محفل و جایگاهی بوده و همیشه بیشترین تمرینم یک روز قبل از مسابقات بوده است.

این قاری بین المللی گیلانی با تاکید بر این‌که «هدف اصلی من در زندگی ارایه الگوی رفتاری و عملی درست بعنوان یک مبلغ است» گفت: قاریان جوان باید روی مسابقات حساس نشوند، رضایت خداوند و پیشرفت ابعاد معنوی خود را در همه حال مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان با تاکید بر این‌که «باید مرجعی وجود داشته باشد که نخبگان قرآنی با اثرگذاری ویژه را در جامعه شناسایی کند» خاطرنشان کرد: این مرجع باید با سرمایه‌گذاری بر روی این ظرفیت‌های ارزشمند، مشکلات معیشتی و حداقل رفاه این افراد را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توجه نمازگزاران به اخلاق و رفتار اجتماعی