حضرت زهرا (س) اسوه و الگوی ابدی برای زنان عالم است


یک مدرس حوزه علمیه قم، با بیان این‌که «زندگانی و خصوصیات اخلاقی حضرت زهرا (س) شاخص است» گفت: این بزرگ بانوی اسلام اسوه و الگوی ابدی و کامل برای تمام زنان مومنه در عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: شخصیت این بانوی بزرگ در اسلام وصف‌ناپذیر است چرا که وی علاوه بر پارسایی، زهد و تقوا و عصمت با ولایت مداری از اندیشه‌های ناب شیعی به حمایت پرداخت.

وی تصریح کرد: با مروری کوتاه بر خطبه‌های ایشان می‌توان به عمق اندیشه‌های فکری، سیاسی و فقهی شیعه پی برد و با اینکه حضرت فاطمه(س) از عمر کوتاهی برخوردار بود اما در تبیین و ترسیم خطوط کلی شیعه نقش آفرینی کرد.

وی اظهار کرد: مباحث و تحلیل‌های صدیقه کبری(س) درباره توحید و معاد و امامت بیانگر بینش دقیق ایشان در مسائل دینی است.

واعظ موسوی در مورد مواضع سیاسی حضرت فاطمه(س) خاطرنشان کرد: ایشان در حمایت از ولایت امام علی(ع) نسبت به افرادی که امامت حضرت علی(ع) را به رسمیت نمی‌شناختند موضع سختی گرفت و تا پای جان از ولایت مولای متقیان به حمایت پرداخت.

وی اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه(س) اوج مظلومیت و حقانیت شیعه را نشان می‌دهد و تاریخ هیچ گاه حوادث بعد از رحلت پیامبر (ص) را فراموش نمی‌کند.

این مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در دامان پر محبت پیامبر (ص) و حضرت خدیجه تربیت و رشد یافت و از فضائل و کمالات بی شماری برخوردار است و القابی همچون صدیقه، راضیه، مرضیه، زهرا، بتول، عذرا، مبارکه و طاهره دارد.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) وارث همه مفاخر خاندان اهل بیت(ع) است و تجلی صبر و وفاداری و اندیشه ناب و تفکر شیعی است و بر شخصیت وارسته این بانوی بزرگ، شیعه و اهل تسنن اتفاق نظر دارند.

واعظ موسوی گفت: ایشان الگوی بزرگی برای جامعه زنان است چرا که در طوفان حوادث از ابتدای کودکی یار و یاور پیامبر اسلام(ص) و در جوانی همراه امام علی(ع) است، ضمن اینکه در شناخت وظایف مادری و همسری نیز نمونه و الگوی ارزشمندی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حضرت زهرا(س) الگوی زنان-حجت الاسلام بحرالعلوم میردامادی