علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



گراز وحشی 6 نفر از اهالی روستای هیچان نیكشهر را زخمی كرد


خداوردی اونق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد روز گذشته در زمین های كشاورزی مشغول كار بودند كه گراز وحشی به آنها حمله كرده است.
وی ادامه داد: بلافاصله بعد از حمله گراز این افراد به بیمارستان نیكشهر منتقل و آمپول كزاز و هاری به آنان تزریق شده است.
كارشناس حفاظت محیط زیست نیكشهر گفت: شدت جرات وارده به این افراد شدید نبوده و محیط زیست تمامی هزینه های آنان را پرداخت می كند.
اونق با اشاره به دلایل حمله این گراز افزود: این گراز به دلیل گرسنگی و نبود طعمه به این مزرعه هجوم آورده و كشاورزان نیز برای دور كردن آن از زمین كشاورزی زخمی شدند.
وی دخل و تصرف در اكوسیستم، خشكسالی های پی درپی، نبود طعمه و خشك شدن آبشارهای منطقه را از عمده ترین دلایل هجوم برخی حیوانات وحشی به مزارع كشاورزان عنوان كرد.
وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست نیكشهر چند اكیپ را برای دور كردن این حیوانات از مزارع كشاورزان در این منطقه در نظر گرفته است.
وی تصریح كرد: قبل از این سابقه نداشته كه گراز در نیكشهر به زمینهای كشاورزی و انسان حمله ور شود.
وی ادامه داد: كشاورزان برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به زمین های كشاورزی باید مزارع خود را حصار كشی كنند.
نیكشهر در 465 كیلومتری جنوب زاهدان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3213 /8005 /6081

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شگار بی رویه گراز وحشی-در طبیعت روستای شندر شامی