سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



شفاخونه/ مزایای برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید


تسنیم/ یک کارشناس طب سنتی گفت: به‌خلاف برنج سفید که مصرف مکرر آن باعث چاقی، یبوست و دیابت می‌شود, برنج قهوه‌ای برنج سبوس‌داری است که چاق‌کننده نیست و برای رفع یبوست، چربی خون و دیابت مفید است.
سید جواد علوی درباره خواص برخی از غلات اظهار داشت: برنج قهوه‌ای مزایای بیشتری نسبت به برنج سفید دارد.
به‌گفته وی به‌خلاف برنج سفید که مصرف مکرر آن باعث چاقی، یبوست و دیابت می‌شود, برنج قهوه‌ای، برنج سبوس‌داری است که سرشار از ویتامین‌های گروه B,E است و برای پوست و مو مفید است.

برنج قهوه‌ای چاق‌کننده نیست

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: برنج قهوه‌ای چاق کننده نیست و برای رفع یبوست، چربی خون و دیابت مفید است.
وی افزود: از آرد برنج قهوه‌ای برای تهیه انواع حلوا، فرنی و ... می‌توان استفاده کرد که به‌خصوص برای رشد کودکان و کم‌خونی مناسب است. توصیه می‌شود به‌جای قند و شکر از نبات یا پودر نبات در شیرینی‌پزی استفاده شود.

سبوس دوم سرشار از ویتامین B بوده و برای پوست و مو مناسب است
علوی بیان کرد: سبوس دوم برنج یا گندم را می‌توان در انواع سوپ، آش، خورش، برنج و نیز سالاد و آب میوه طبیعی اضافه کرد. سبوس دوم سرشار از ویتامین B بوده و برای پوست و مو مناسب است. این سبوس، غذا را لعاب‌دار کرده و طعم مناسبی دارد.

جوانه گندم آرام‌بخش و تقویت‌کنندۀ دستگاه گوارش است

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: جوانه گندم باعث شفافیت و طراوت پوست و مو می‌شود. آرامش‌بخش و تقویت کنندۀ دستگاه گوارش بوده و برای کم‌خونی و ضعف عمومی بسیار مفید است.
وی بیان داشت: جوانه گندم منبع غنی از ویتامین‌های گروه B,E است. آرد جوانه گندم نیز همین خواص را دارد که می‌توان با آن سوپ، فرنی، حلوا، شیرینی و ماسک صورت برای تقویت پوست تهیه کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید


ویدیو مرتبط :
تفاوت برنج قهوه ای و سفید (انجمن علمی طب سنتی ایران)