بازیگران «مسعود ده‌نمکی» از «رسوایی2» چه می‌گویند؟


بازیگران «مسعود ده‌نمکی» از «رسوایی2» چه می‌گویند؟میزان/ مسعود ده نمکی که تجربه زیادی در کار مطبوعات دارد در دهمین سال فعالیتش در سینما نسخه 101 دقیقه‌ای «رسوایی2»را به جشنواره فیلم فجر رساند.
این فیلم که ادامه «رسوایی 1» است، چند سال بعد از اتفاقات سری اول را روایت می‌کند و تمام اتفاقات در یک مکان فرضی رخ می‌دهد. فیلمنامه توسط خود ده‌نمکی به نگارش درآمده و مضمونی عرفانی - اجتماعی دارد.
در خلاصه این فیلم آمده است اکبر عبدی حاج یوسف روحانی فیلم«رسوایی2» به کارگردانی مسعود ده نمکی پیش بینی می کند قرار است در تهران زلزله بیاید. به همین دلیل برایش ماجراهایی پیش می آید که تبعید به جزیره خارک یا قشم یکی از آن ها است.
اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد، ابوالفضل همراه و... بازیگران اصلی «رسوایی 2» هستند.
به همین دلیل در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنوراه فیلم فجر به گفت و گو با برخی از بازیگران این فیلم نشسته ایم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:
سحر قریشی بازیگر سینما و تلویزیون در باره این فیلم سینمایی گفت: من در این فیلم نقش یک خبرنگاری را ایفا می کنم که باعث به وجود آمدن جریاناتی در روند کلی فیلم می شود.
وی افزود: فضای کلی "رسوایی2" با "رسوایی1" بسیار متفاوت است و نقش و کاراکتر من نیز به طور کلی نقشی متفاوت از سایر نقش هایم است.
این بازیگر ادامه داد: به نظرم فضای کلی فیلم تخیلی است و فیلمنامه جوری به نگارش در آمده که به کسی برنخورد و فیلم تنها روایت خود را داشته باشد.
بازیگر سریال"دلنوازان"تصریح کرد: در این فیلم من به همراه "محمدرضا شریفی نیا" ، "امیرنوری"،" مهران رجبی" فخرالدین صدیق شریف"، " اکبر عبدی" و چند بازیگر دیگر به ایفای نقش می پردازیم.
وی خاطرنشان کرد: کل فیلمبرداری این اثر حدود40 روز طول کشید و با این اثر در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می کنم.
اکبر عبدی که دوباره در نقش یک روحانی در این اثر سینمایی حضور دارد گفت: من امسال فیلم "رسوایی 2" به کارگردانی مسعود ده نمکی را در جشنواره فیلم فجردارم.که در آن دوباره نقش یک روحانی را بازی می کنم و ما بقی دوستان هم در این فیلم هستند با این تفاوت که در این قسمت دیگر خانم "الناز شاکردوست" حضور ندارد و به جای وی خانم "سحر قریشی" به ایفای نقش می پردازد.
عبدی با اشاره به انتقاد های وارد شده به سبک کارگردانی "مسعود ده نمکی" عنوان کرد: من زیاد در رابطه با این موضوع نمی توانم صحبت کنم اما می توانم بگویم هر کسی حق اظهارنظر درباره آثار یک هنرمند را دارد اما این نکته را هم فراموش نکنیم که سینما تنها محدود به منتقدان نمی شود.
این بازیگر بیان کرد: بخش اصلی سینما مردم هستند و آنها هستند که تعیین می کنند یک نفر در سینما باقی بماند یا نه. به نظرم استقبال مردم از آثار ده نمکی نشان می دهد که وی حالا حالا ها می تواند در سینمای ایران به فعالیت بپردازد.
بازیگر "اخراجی ها " ادامه داد: به نظرم "ده نمکی" یکی از کارگردان های خوب سینمای ما است، من همیشه از کار کردن با او لذت برده ام زیرا اعتماد به نفس بالایی دارد و همین اعتماد نفسش باعث بهتر شدن کار می شود.
عبدی در ادامه گفت: این نکته را هم باید بگویم که او دست بازیگر را هنگام ایفای نقش باز می گذارد و به بازیگر اجازه ی ایده پردازی می دهد و این ویژگی ها باعث شده که به خوبی در عرصه سینما عرض اندام کند و جزء یکی از کارگردان های موفق ما باشد.
وی خاطرنشان کرد: کار با مسعود ده نمکی برای من و خیلی از بازیگزان سینما جذاب است چراکه این کارگردان سعی می کند با نگاهی متفاوت مخاطب را به گیشه بیاورد.
امیر نوری دیگر بازیگر این فیلم گفت: در فیلم سینمایی "رسوایی2" نقش امیر را که به تازگی دوران سربازی اش به پایان رسیده را ایفا می کنم.
وی افزود: در این فیلم به نوعی نقش بادیگارد" محمدرضا شریفی نیا" را بازی می کنم که شخصیت " شریفی نیا " در طول فیلم مدام به امیر دستور می دهد و فکر می کند بالا دستی و کارگزار امیر است و امیر زیر دست و نوکر او محسوب می شود و در صورت صحبت کردن با جملاتی همچون حرف نزن مواجه می شوم.
نوری عنوان کرد: این نقش برای من متفاوت بود و هنگامی که فیلم نامه را خواندم حس کردم می توانم از پس آن بر بیایم.
این بازیگر با اشاره به کار با "مسعود ده نمکی" خاطرنشان کرد: کار کردن با مسعود ده نمکی را دوست دارم و با او راحتم و به واقع این کارگردان هنگام ایفای نقش دست خبرنگار را باز می گذارد.
حالا باید دید کارگردان سه گانه اخراجی ها که سوار بر قطار چندگانه رسوایی شده در جشنواره سی و چهارم فجر می تواند نظر منتقدان، مخاطبان و داوران جشنواره فیلم فجر را به خود جلب و سیمرغ بلورین را شکار کند یا نه؟


منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم رسوایی ساخته مسعود ده نمکی