سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



منابع صهیونیستی: با وجود بازداشت‌های گسترده در الخلیل عملیات‌های مقاومت ادامه دارد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، آنگونه که رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش داده اند نظامیان این رژیم تا کنون 500 فلسطینی را در شهر الخلیل بازداشت کرده اند اما با وجود این عملیات های مقاومت در الخلیل همچنان ادامه دارد.

زخمی شدن یک شهرک نشین در عملیات استشهادی در نابلس

منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک شهرک نشین صهیونیست در نزدیکی شهرک «حومش» واقع در شمال غربی نابلس با یک خودروی فلسطینی زیر گرفته شده و زخمی شد و راننده خودرو از صحنه متواری گشت.

بر اساس این گزارش، به دنبال این حادثه ارتش رژیم صهیونیستی با هدف جستجوی راننده این خودرو، نیروهای خود را فراخواند.

این در حالی است که امروز همچنین یک دختر فلسطینی در قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که این دو نفر با ضربات چاقو دستکم 4 شهرک نشین صهیونیست را زخمی کرده اند.از آغاز انتفاضه قدس (اول اکتبر) تا کنون نظامیان صهیونیست 95 فلسطینی را به ضرب گلوله در کرانه باختری، قدس اشغالی و مرز نوار غزه به شهادت رسانده اند.

توقیف پیکر 30 شهید فلسطینی از جمله 6 نوجوان توسط رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی تا این لحظه پیکر 30 شهید انتفاضه قدس را نزد خود نگه داشته است که در میان آنها 6 نوجوان هم دیده می شوند. یکی از این نوجوانان شهید "صادق غربیه" (16 ساله) است که در ایست بازرسی صهیونیستی کانتینر به شهادت رسید و رژیم اشغالگر قدس همچنان پیکر وی را در شهرک معالی ادومیم نگهداری می کند و عدم برگزاری راهپیمایی اعتراضی علیه خود در مراسم تشییع پیکر وی را شرط تحویل جسد وی به خانواده اش قرار داده است.

دومین نوجوان شهید فلسطینی که رژیم صهیونیستی پیکر وی را توقیف کرده است "احمد ابو الرب" (17 ساله) است که در نزدیکی گذرگاه جلمه و به ضرب گلوله های نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و سربازان ارتش صهیونیستی مدعی بودند که وی قصد حمله با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیست را داشت. مساله دردناک تر درباره این نوجوان شهید فلسطینی این است که وی از نعمت پدر نیز بی بهره بود و مادرش تاکید دارد که باید از شهادت وی ممطئن شود؛ به ویژه که هیچ تصویری از شهادت او منتشر نشده است.

عز الدین ابو شخیدم (17 ساله) نیز دیگر نوجوان فلسطینی است که پس از شهادت به ضرب گلوله های نظامیان صهیونیستی به همان بهانه تکراری تلاش برای مجروح کردن نظامیان صهیونیستی در نزدیکی تقاطع شهرک گوش آتصیون در جنوب بیت لحم به ضرب، رژیم صهیونیستی جسد وی را نزد خود نگهداشته است و از تحویل آن به خانواده این شهید خودداری می کند.

چهارمین نوجوان شهید فلسطینی که جسدش توسط رژیم صهیونیستی توقیف شده است، "معتز عویسات" 16 ساله است که به ادعای این رژیم در جریان اجرای عملیات مقاومتی در جبل المکبر قدس به شهادت رسیده است. نظامیان صهیونیستی چند روز پس از شهادت وی حتی پدر و مادرش را هم بازداشت نمودند. والدین این نوجوان شهید فلسطینی رژیم صهیونیستی را به ربودن وی از مقابل مدرسه اش متهم می کنند و اعلام کرده اند که خبر حمله وی به یک نظامی صهیونیستی ساختگی است.

"حسن مناصره (16 ساله) پنجمین نوجوان شهید فلسطینی است که کسی اطلاع دقیقی از نحوه شهادت وی ندارد، اما رژیم صهیونیستی مدعی است که وی به همراه "احمد مناصره" نوجوان فلسطینی بازداشت شده توسط نظامیان صهیونیستی قصد حمله با سلاح سرد به شهرک نشینان صهیونیست را داشتند.

آخرین نوجوان فلسطینی مشمول این لیست "اسحاق بدران" (16 ساله) است که مانند اکثر شهدای دیگر انتفاضه کنونی به بهانه تلاش برای حمله به نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست، توسط سربازان صهیونیستی به شهادت رسید.

ادعای صهیونیست ها درباره شلیک موشک از نوار غزه

برخی منابع صهیونیستی مدعی شدند که یک فروند موشک صبح امروز از غزه شلیک و به منطقه غیر مسکونی در اشکول اصابت کرده است.

بازداشت بیش از 25 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز دوشنبه نیز 25 فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

بر پایه این گزارش، نظامیان صهیونیست صبح امروز 3 شهروند را در شهرک بیت فوریک در شرق نابلس واقع در کرانه باختری بازداشت کردند و گذشته از آن به منازل تعدادی از شهروندان یورش برده و اقدام به بازرسی و تخریب اسباب و اثاثیه آن کردند و چند نفر از جمله سامر محمود حننی، مصعب عبداللطیف ملیطات و ابراهیم عبد علی ابو حیط را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر شب گذشته نیز حامد جاسر حامد حمایل (13 ساله) از شهرک بیتا در جنوب نابلس را در حین عبور وی از ایست بازرسی زعتره به بازداشت خود درآوردند.

همچنین 5 شهروند دیگر از ساکنان شهرک بیت امر در شمال الخلیل توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین به روستای عزون در نزدیکی قلقیلیه یورش برده و ورودی روستا را با خاکریز مسدود کردند و همچنین دو نوجوان به نام های سعید زیاد ابو هنیه 14 ساله و ارکان مشعل 14 ساله را بازداشت کردند.

اجرای طرح رژیم صهیونیستی برای ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی

مسئولان رژیم صهیونیستی از صبح امروز دوشنبه در راستای یهودی سازی مسجد الاقصی اجرای طرح ورود تعداد محدود صهیونیست ها به این مسجد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، 45 صهیونیست در نوبت صبح و 15 نفر نیز در نوبت بعد از ظهر وارد مسجد الاقصی می شوند.در همین راستا مسئولان رژیم صهیونیستی شب گذشته به صهیونیست ها ابلاغ کردند که برای ورود به مسجد الاقصی ثبت نام کنند.

از سوی دیگر ناجح بکیران مدیر مسجد الاقصی و رئیس بخش نسخه های خطی این مسجد مبارک گفت که رژیم اشغالگر سعی دارد مسجد الاقصی را به مکان مقدسی برای یهودیان تبدیل کند و این طرح خود را از طریق یورش های روزمره شهرک نشینان و حمایت از آنها اجرایی می کند.

وی گفت که این رژیم سعی دارد مسجد الاقصی را از مسلمانان خالی کند و حق مسلمانان در این مسجد را باطل نماید.

تلاش رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشی به حبس کودکان و نوجوانان زیر 14 سال فلسطینی

کمیته وزراتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن نوجوانان فلسطینی زیر 14 سال در صورت اجرای عملیات های ضد صهیونیستی بازداشت و روانه زندان خواهند شد. این در حالی است که قوانین بین المللی حبس کودکان و نوجوانان زیر 18 سال را ممنوع کرده است.

این قانون که از سوی "عنات برکو" از نمایندگان حزب لیکود در کنست صهیونیستی ارائه شده است، به این رژیم اجازه حبس نوجوانان زیر 14 سال به بهانه اجرای عملیات های ضد صهیونیستی را می دهد. به موجب این قانون که نقض آشکار حقوق بشر و به ویژه حقوق کودک به شمار می رود، کودکان و نوجوانان زیر 14 سال قبل از رسیدن به این سن در محل های بسته نگهداری می شوند تا پس از رسیدن به این سن روانه زندان شوند.

این قانون ظالمانه و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی پس از آن تصویب می شود که دادگاه های صهیونیستی "احمد مناصره" نوجوان 13 ساله فلسطینی را به انجام عملیات مقاومتی با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهیونیستی "بسگات زئیف" واقع در شمال قدس اشغالی محکوم کردند.

بدین ترتیب، مشخص می شود که هدف از تصویب این قانون مشروعیت بخشی به بازداشت و حبس کودکان و نوجوانان فلسطینی است که رژیم صهیونیستی قبل از این نیز اقدام به بازداشت آنها می کرد و به خاطر این اقدام خود از سوی مراجع بین المللی و نهادهای حقوقی مورد انتقاد قرار می گرفت.  

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سربازان اسرائیلی، کودکان فلسطینی را در الخلیل بازداشت کردن