دکتر وزیری در «معمای شاه» چه نقشی خواهد داشت؟


  X  

دکتر وزیری در «معمای شاه» چه نقشی خواهد داشت؟

باشگاه خبرنگاران/ «معمای شاه» نام مجموعه تلویزیونی است که هر هفته شبهای جمعه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی دارای دو داستان است که به موازات هم در حال حرکت هستند.
یکی از داستان‌ها روایت وقایع و شخصیت‌های سیاسی دوران پهلوی و دربار است. خط دیگری که در سریال بیننده آن هستیم، مربوط به بخش داستانی کار است. در واقع این بخش از کار مربوط به روایت داستان‌هایی است که سازندگان این اثر آن را طراحی کرده‌اند و در کنار نمایش وقایع سیاسی پیش می‌رود.این بخش داستانی مربوط به خانواده دکتر وزیری و دوستان و آشنایان او می‌شود که به هریک به طور ویژه پرداخته خواهد شد.
نقش دکتر وزیری در «معمای شاه» را سعید نیکپور ایفا می‌کند.سعید نیکپور بازیگری است که در سال 1360 مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» را از او شاهد بوده‌ایم.او بار دیگر در یک مجموعه تاریخی حضور پیدا کرده است، اما اینبار وی را در شخصیتی غیر سیاسی می بینیم. اما درنهایت درگیر اتفاقاتی که در آن زمان رخ می‌دهد شده وبه شکلی این رخدادها زندگی آن‌ها را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. دکتر وزیری یک چشم پزشک است که با همسر و دو پسر و یک دختر خود در تهران زندگی می‌کنند. همسر دکتر وزیری با بازی گوهر خیراندیش است. «امیرمحمود» وزیری پسر دکتر، با بازی امیریل ارجمند بوده که برای ادامه تحصیل به کشور سوئیس رفته وبه ایران بازگشته است، «امیرمسعود» پسر دیگر خانواده با بازی یوسف صیادی است، «نورآفاق» تنها دختر دکتر وزیری است که نقش او را آزاده اسماعیل خانی، فرزند گوهرخیراندیش و مرحوم جمشید اسماعیل خانی ایفا می‌کند. همچنین محسن صادقی نسب در نقش «مش رمضون»، سرایدارخانه ظاهر شده است. این افراد شخصیت‌های اصلی بخش داستانی مجموعه «معمای شاه» را تشکیل می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
تصاویری از همسران شاه در سریال معمای شاه