سر و کله«نرگس محمدی» در سریال «معمای شاه» پیدا می شود


سر و کله«نرگس محمدی» در سریال «معمای شاه» پیدا می شود

باشگاه خبرنگاران/ با پخش ششمین قسمت «معمای شاه»، بازی «نرگس محمدی» بازیگر نقش گلنار جدی تر می شود.
این شخصیت که در طول قسمت های گذشته به خانه دکتر وزیری پناه برده و در آنجا با ابراز علاقه محمو وزیری مواجه شده بود، چند هفته ای است که در معمای شاه آفتابی نشده است. حالا در قسمت ششم که جمعه نوزدهم فروردین ماه پخش می شود، محمود در جست و جو برای یافتن گلنار او را در کافه ای به نام «آی بتا» در لاله زار پیدا می کند. این کافه متعلق به زنی لهستانی به همین نام است که نقش او در سریال توسط «هایده حائری» ایفاء شده است.

همچنین در این قسمت از معمای شاه در ادامه روایت رخدادهای پس از شهریور 1320، تصدی مسوولیت نخست وزیری توسط «قوام السلطنه» به تصویر کشیده می شود. نقش این شخصیت را «محمد علی نجفی» کارگردان سینما و تلویزیون ایران و سازنده اثر جاودانه «سربداران» ایفاء کرده است.

احمد قوام معروف به «قوام السلطنه» از سیاست مداران مشهور ایرانی است که در طول دوره قاجار و پهلوی جمعا پنج بار نخست وزیر ایران شد. در سریال معمای شاه دو دوره نخست وزیری قوام به تصویر کشیده می شود. دوره اول پس از برکناری «علی سهیلی» است که در این دوره قوام با «بحران نان» مواجه می شود. دوره دوم نیز همزمان با غائله آذربایجان است که قوام با حضور مجدد در پست نخست وزیری و طی مذاکره با روس ها، در خروج نیروهای روس از کشور نقش آفرینی می کند.
این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.
این سریال به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تصاویری از همسران شاه در سریال معمای شاه