سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزرای خارجه روسیه و مصر خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری -سوری شدند


وزرای خارجه روسیه و مصر خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری -سوری شدندایرنا/ وزیران خارجه روسیه و مصر در گفت وگویی تلفنی بر از سرگیری فوری مذاکرات سوری-سوری و تلاش طرف های مساله سوریه برای کمک به این روند تاکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و سامح شکری وزیران خارجه روسیه و مصر در گفت و گوی تلفنی خود که ادامه مذاکرات روسای جمهوری دو کشور بود موضوعات همکاری های دوجانبه مسکو و قاهره از جمله در مسایل بین المللی و منطقه ای را مورد بحث قرار دادند و اوضاع سوریه در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.
دو طرف نسبت به روند اجرای توافقات به دست آمده در باره ترک مخاصمه و برقراری اتش بس در سوریه و بهبود اوضاع انسانی در این کشور و از سرگیری روند مذاکرات سوری بین دولت این کشور گروه های مخالف آن در ژنو که در قطعنامه های شورای امنیت مورد تاکید قرار گرفته است، ابراز خرسندی کردند.
لاوروف و شکری بر ضرورت جلوگیری از تاخیر در آغاز مذاکرات سوریه و تامین شرایط شرکت تمام گروه های معارض سوری در آن تاکید کردند.
دراین گفت و گوی تلفنی همچنین در مورد راههای کمک به حل و فصل مساله لیبی و مناقشه یمن تبادل نظر شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز دوشنبه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در گفت و گویی تلفنی در خصوص آتش بس در سوریه و مسایل مربوط به بحران این کشور گفت و گو کرد.
به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در گفت وگوی تلفنی با السیسی تلاش های انجام گرفته در چارچوب توافق روسیه و آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه را برای وی تشریح کرد.
رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: تامین شرایط آتش بس عامل کلیدی عادی سازی اوضاع داخلی این کشور و بهبودی وضعیت انسانی آن است.
رئیس جمهوری مصر نیز این اقدامات را عالی ارزیابی کرد و خواستار ازسرگیری فوری روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تحت نظارت سازمان ملل شد.
به سخنگوی استفان دمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، مذاکرات غیر مستقیم سوریه فردا (چهارشنبه) از سر گرفته می شود.
«جسی شاهین» سخنگوی دمیستورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: آغاز مذاکرات سوریه برای روز نهم مارس برنامه ریزی شده است، اما بخشی ازهیات ها روزهای 12 و 13 مارس در ژنو حضور می یابند.
وی با بیان این که از سرگیری مذاکرات سوریه برای بعد از ظهر چهارشنبه برنامه ریزی شده است، اظهار داشت : دمیستورا و تیم همراه وی برای پذیرفتن شرکت کنندگان مذاکرات از این تاریخ آمادگی دارند و رایزنی های اولیه تا آغاز بررسی مسایل دستور کار مذاکرات که مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت تعیین شده است، صورت می گیرد.
درهمین حال رسانه های روسی به نقل از یک مقام دولت سوریه اعلام کردند: هیات دولت سوریه از 14مارس جاری در مذاکرات ژنو شرکت می کند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
نتیجه دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه