علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اعلام آمادگی پلیس ایران برای اعزام کارشناس مواد مخدر به افغانستان


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی مویدی در اختتامیه کارگاه آموزش گزارش نویسی پیشرفته و نحوه استفاده از ماهواره در تخمین مزارع کشت خشخاش ویژه پلیس افغانستان گفت: امیدوارم این دوره و نشست ها به دو کشور ایران و افغانستان در راستای مبارزه با مواد مخدر کمک کند تا به موفقیت های بیشتری برسیم.

وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران معتقد است اگر مواد مخدر به عنوان یک پدیده خانمانسوز جهانیان را مورد تهدید قرار داده همگان در مقابل این تهدید مسئول هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: مردم و کشور افغانستان از این پدیده شوم که نتیجه سیاست های استکباری جهانی است به لحاظ مادی و معنوی، آسیب دیده و رنج می برند، از این رو برای رفع این معضل همه کشورهای منطقه باید متمرکز شوند.

سردار مویدی بیان کرد: کشت خشخاش یک تهدید و تولید خشخاش منصوب به کشور افغانستان است، صدها نوع مواد مخدر صنعتی در سایر نقاط دنیا تولید می شود و امنیت و سلامت جهان را تهدید می کند در حالیکه نوک پیکان تولید مواد مخدر به سمت افغانستان است و این نگاه تک بعدی متناسب با شأن و منزلت این کشور نیست.

وی گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر به وفور مبادرت به تولید مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی می کنند که اثرات سوء آن به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است.

وی تأکید کرد: دنیا باید به صورت متوازن با کشورها و نقاط تولید کننده مواد مخدر برخورد کند و طوری نباشد که افغانستان فقط محکوم به این امر باشد؛ باید دیگر تولید کنندگان مواد مخدر به ویژه اروپا نیز پاسخگو باشند.

سردار مویدی اضافه کرد: امروز مواد مخدر صنعتی، جوامع بشری به ویژه جوانان را تهدید می کند؛ منبع اصلی تولید مواد مخدر، استکبار است و از سوی دیگر بسیاری از رسانه ها در ید قدرت آنان هستند لذا بیشترین توجهات را به کشورهایی همچون افغانستان معطوف می کند در حالیکه کشورهایی دیگری نیز وجود دارد که سهم تولیدی آنها در مواد مخدر از افغانستان کمتر نیست.

وی ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با داشتن سرمایه های علمی، تجربی و تخصصی معتقد است کشورهای منطقه و همسایه به ویژه افغانستان می تواند از این سرمایه استفاده کنند و با توانمند سازی، تخصص گرایی به مقابله با مواد مخدر بپردازد.

سردار مویدی اضافه کرد: نگاه علمی و دانش محور، اولویت پلیس با مبارزه با موادمخدر ایران است.

وی در ادامه از مسئولان دانشگاه علوم انتظامی امین در راستای برگزاری این دورهای آموزشی تقدیر کرد و گفت: با کشور دوست و همسایه افغانستان اشتراکات فراوانی اعم از فرهنگی، دینی، زبانی و ... داریم؛ با وجود همه این اشتراکات می توانیم در راستای تعامل، همفکری، همگرایی استفاده کنیم تا منطقه را از معضل بزرگ مواد مخدر نجات دهیم.

سردار مویدی افزود: امروز یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران، دیپلماسی پلیسی است و تا امروز در این زمینه توفیقات خوبی داشته ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: سرمایه ها و ظرفیت های خود را در راستای مبارزه با این معضل در اختیار کشورهای همسایه قرار می دهیم؛ آمادگی داریم به صورت استانی و از طریق استانهای همجوار در شرق ایران و غرب افغانستان این دوره ها را با کیفیت بیشتر برگزار کنیم.

سردار مویدی گفت: در حوزه پیشگیری، درمان، اطلاع ر سانی و آگاهی بخشی عمومی نیز تعاملات خوبی با کشورهای همسایه از جمله افغانستان داشته ایم.

این مقام مسئول از آمادگی پلیس ایران برای اعزام نیروهای متخصص و کارآمد به افغانستان در راستای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: آمادگی داریم از ظرفیت و دانش پلیس افغانستان در راستای ارتقای توانمندی های علمی و مهارتی خود نیز بهره ببریم.

در پایان این مراسم گواهی پایان دوره آموزشی به شرکت کنندگان ارائه شد.


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی خبرنگاران برای اعزام به غزه