سینمای چین رکورد فروش هالیوود را شکست


سینمای چین رکورد فروش هالیوود را شکستخبرآنلاین/ میزان فروش سینماهای چین برای دومین بار در طول تاریخ از فروش سینماهای آمریکا پیشی گرفت.
فروش ماه فوریه سینماهای چین با ورود فیلم‌های پرفروش محصول صنعت سینمای چین و اقبال تماشاگران در تعطیلات سال نوی چینی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.
چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینما در جهان به سرعت در حال کم کردن فاصله خود با آمریکای شمالی بزرگترین بازار سینمای جهان است.
خبرگزاری شین‌هوآ سه‌شنبه یک مارس اعلام کرد که سینماهای چین در ماه فوریه به فروشی بیش از 6 میلیارد یوآن برابر با 1.05 میلیارد دلار دست پیدا کردند. این میزان فروش 50 درصد بیش از زمان مشابه سال گذشته میلادی است. چین ماه فوریه سال گذشته برای نخستین بار در یک ماه فروشی بیش از فروش سینماهای آمریکا را تجربه کرد.
مجموع فروش سینمای آمریکای شمالی در ماه فوریه با وجود حضور فیلم پرفروش «ددپول» بر پرده سینما (با فروشی بیش از 282 میلیون دلار) نزدیک به 800 میلیون دلار بود.
در حدود نیمی از مجموع فروش سینمای چین در ماه فوریه متعلق به فیلم کمدی رمانتیک «پری دریایی» به کارگردانی استفان چو کارگردان هنگ‌کنگی است. این فیلم از 8 تا 29 فوریه به فروشی برابر با 485 میلیون دلار دست یافت. «پری دریایی» که هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین است، انتظار می‌رود به نخستین فیلم چینی بدل شود که از مرز فروش 500 میلیون دلار عبور می‌کند. پیش از این فیلم «شکار هیولا» با مجموع فروشی برابر با 385.2 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین بود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
5 نقطه افتراق سینمای اسلامی با سینمای هالیوود