سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام سابق وزارت ورزش و جوانان: مشکل ازدواج جوانان با وام ۳ میلیونی حل نمی‌شود


تابناک/ مدیرکل سابق امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانک مرکزی باید فکری به حال وام ازدواج جوانان کند، گفت: مشکل ازدواج جوانان با وام سه میلیون تومانی حل نمی‌شود.

علی فرهادی با اشاره به اینکه موارد مطرح شده در خصوص ازدواج سبز یا بیمه ازدواج، ارتباط جدی با رفع مشکلات واقعی سر راه ازدواج جوانان ندارد، گفت: راه‌های قابل دسترسی‌تر برای جوانان باید پیش‌بینی شود.

وی افزود: بانک مرکزی بدون توجه به منافع مالی خود باید راهی برای پرداخت وام ازدواج به جوانان در نظر بگیرد، هرچند مشکل جوانان فقط وام ازدواج نیست. رقم این وام حتی در صورت پرداخت آن قدر پایین است که مشکلی از مشکلات جوانان حل نمی‌کند.

مدیرکل سابق دفتر امور فرهنگی و تربیتی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اشتغال جوانان در گام نخست باید حل شود، ادامه داد: تا زمانی که اشتغال جوانان سامان نیابد، طرح بقیه موارد در حد مسائل سطحی است.

فرهادی تاکید کرد: در گام دوم موضوع مسکن جوانان بسیار قابل تامل است. چطور می‌شود جوانی که فاقد مسکن است را به امر ازدواج ترغیب کنیم. با دو میلیون و سه میلیون تومان وام ازدواج چطور می‌توان مشکل مسکن را حل کرد.

مشکل ازدواج جوانان چند شاخه گل نیست

وی اضافه کرد: باید کار اصولی انجام شود و امروز اگر ازدواج جوانان مسئله جدی نسل جوان تلقی شود، بحت‌ها باید فراتر از وام ازدواج و ازدواج سبز و این قبیل طرح‌ها باشد. مشکل ازدواج جوانان چند شاخه گل طبیعی یا مصنوعی نیست.

مدیرکل سابق دفتر امور فرهنگی و تربیتی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه نباید جوانان را وارد عرصه‌ای بکنیم و سپس رها کنیم، گفت: وقتی مشکلات اساسی جوانان حل شود، مسائل روبنایی خود به خود حل می‌شود. باید پرسید هزینه یک ازدواج ساده با ۱۰۰ نفر مهمان چقدر می‌شود؟ بسیاری از جوانان با وجود بالا رفتن سن و ورود به دهه چهارم زندگی هنوز شغل و مسکن مناسب ندارند.

فرهادی ادامه داد: جوانان ما استعدادهای فراوانی در حوزه اشتغال دارند اما به دلیل ساختارهای پیچیده اداری و نبود سیستم‌های حمایتی بسیاری از این پتانسیل‌ها به هرز می‌رود و تا زمانی که فکری برای این مسائل نشود، نمی‌توان انتظار داشت با طرح‌های سطحی و فانتزی، مشکل ازدواج جوانان کم شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
استاد ماندگاری: حل مشکل ازدواج جوانان با باب الحوائج