سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ قصور پزشک خواب را از چشم بیمار گرفت


خراسان/ با سهل‌انگاری یک پزشک، آرامش و آسایش از زندگی‌ام رفته است و علاوه بر عوارض جسمی، دچار ناراحتی‌های شدید روحی هم شده‌ام...اینها بخشی از اظهارات زن ۳۶ ساله‌ای است که پس از انجام یک عمل جراحی کوچک دیگر مجبور است با چشم باز به خواب برود چرا پلکش پایین نمی‌آید! این زن که برای احقاق حق خود و شکایت از پزشک سهل‌انگار دست به دامان قانون شده و شکایتی را در شعبه ۲۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرده است درباره چگونگی وقوع این حادثه به قاضی سعید ملازمیان گفت: حدود ‎2.5 سال قبل بود که توده ریز چربی در گوشه چشم راستم نمایان شد و من برای درمان آن به یکی از پزشکان متخصص مراجعه کردم.

آن پزشک پس از انجام معاینات اولیه، در مطب خودش و در حضور یک منشی و یک پرستار توده چربی را از گوشه چشمم برداشت اما مدتی بعد متوجه شدم که چشم من کاملاً بسته نمی‌شود. سردردهای شدیدی به سراغم می‌آمد و وقتی به پزشک معالجم اعتراض کردم او مرا به پزشک دیگری معرفی کرد و من با در دست داشتن نامه پزشک معالج نزد دکتر... رفتم ولی بعد از انجام عمل جراحی باز هم چشم من هنگام خواب کاملاً باز می‌ماند. اکنون شب‌ها نمی‌توانم بخوابم و دچار ناراحتی‌های روحی نیز شده‌ام. علاوه بر این‌ها چند ماه است که با تاری دید نیز روبه‌رو شده ‌ام و برخی معتقدند که باز ماندن چشم احتمال خشکی قرنیه و زخم آن را در پی دارد. این زن جوان ادامه داد: اکنون دست به دامان قانون شده‌ام و از سهل‌انگاری پزشک معالج شکایت دارم.

در پی اعلام شکایت این زن، قاضی ملازمیان از کارشناسان هیئت نظام پزشکی مشهد خواست تا ضمن بررسی مدارک پزشکی شاکی و شکایت وی، نظر کارشناسی خود را در این باره به شعبه ۲۰۱ دادسرای مشهد اعلام کنند. با دستور قضایی، پرونده مذکور در تاریخ ‎94.5.13 مورد رسیدگی قرار گرفت و هیئت بدوی انتظامی عارضه ایجاد شده را «لاگوفتالموس» تشخیص دادند و اعلام کردند که اختلال در بسته شدن پلک فوقانی راست به خصوص در هنگام خواب ناشی از عمل جراحی و برداشتن پوست اضافی محل عمل موجب بروز این عارضه شده است و هیچ عامل دیگری جز عمل جراحی انجام شده نمی‌تواند در بروز این عارضه نقشی داشته باشد بنابراین قصور پزشک مذکور در این رابطه محرز است. بنا بر گزارش خراسان این در حالی است که کمیسیون پزشکی قانونی پس از بررسی آسیب‌های چشم راست برای عارضه مذکور ۲درصد دیه کامله تعیین کرد که این رأی با اعتراض شاکی پرونده روبه‌رو شد.

زن ۳۶ ساله در نامه‌ای دیگر به شعبه ۲۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد عنوان کرد: به رأی صادره از سوی هیئت ۳ نفره پزشکی قانونی اعتراض دارم و درخواست می‌کنم تا پرونده اینجانب در هیئت ۵‌نفره مورد بررسی قرار گیرد. شاکی ادامه داد: از حدود ۲ سال قبل تاکنون ۱۳ میلیون تومان برای درمان چشمم هزینه کرده‌ام در حالی که نه تنها بهبودی در باز ماندن چشم هنگام خواب حاصل نشد بلکه عوارض دیگری مانند سردردهای شدید نیز پیدا کردم و از نظر زیبایی چهره نیز دچار مشکل شده‌ام. اکنون به خاطر همین سهل‌انگاری آینده و زندگی من تباه شده است و با وجود آن که تأمین هزینه‌های خانواده نیز به عهده من است اما کار خود را هم از دست داده‌ام و نمی‌توانم بقیه هزینه‌های درمان را تأمین کنم از سوی دیگر نیز به پزشکان زیادی مراجعه کرده‌ام که آن‌ها هزینه‌های درمان چشم مرا بالغ بر ۸ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند بنابراین از مقام قضایی درخواست دارم نسبت به اعتراض اینجانب دستور لازم را صادر کند. این گزارش حاکی است: تحقیقات بیشتر درباره پرونده پلکی که نمی‌خوابد! همچنان زیرنظر قاضی ویژه جرایم پزشکی در حالی ادامه دارد که شاید بتوان با تدابیر و تمهیداتی ساده از بروز چنین حوادث ناخواسته‌ای که بر اثر قصور کادر درمانی به وجود می آید، به راحتی جلوگیری کرد تا این گونه افراد در معرض ناراحتی‌های جسمی و روحی قرار نگیرند و یک جراحی ساده به معضلی بزرگ در زندگی بیمار تبدیل نشود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مرگ پزشک و بیمار در چاه آسانسور