سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخش مالایی زبان گروه تکفیری داعش، مالزی را تهدید به انتقام کرد


بخش مالایی زبان گروه تکفیری داعش، مالزی را تهدید به انتقام کردایرنا/ بخش مالایی زبان گروه تکفیری داعش موسوم به 'کتیبه نوسانترا'، مالزی را به دلیل بازداشت های اخیر تروریست های وابسته به این گروه تهدید به انتقام کرد.

به گزارش ایرنا، پلیس مالزی حدود 10 روز پیش یک عملیات انتحاری را خنثی و روز گذشته از بازداشت 7 نفر در ارتباط با گروه 'کتیبه سوسانترا' بخشی از داعش در چند ایالت خبر داد.
تارنمای روزنامه 'استار' روز دوشنبه اعلام کرد بخش مالایی زبان گروه تروریستی داعش 'یک هشدار ترسناک خطاب به مالزی' فرستاده است.
گروه تروریستی 'کتیبه نوسانترا' که واحد مالایی زبان داعش متشکل از اعضای مالزیایی و اندونزیایی است در یک ویدیو تهدید کرد انتقام دستگیری اعضای خود را می گیرد.
براساس برخی آمارها حدود 600 تا یکهزار نفر از اندونزی و مالزی به عضویت گروه تروریستی داعش در آمده و در عراق و سوریه هستند، این در حالی است که یک مقام بلند پایه دولت مالزی نیز تایید کرده است داعش حدود 50 هزار هوادار در این کشور دارد.
'کتیبه نوسانترا' در ویدیوی 'پیام عمومی برای مالزی' تاکید کرد 'ما هرگز به سیستم حکومتی دموکراتیک تعظیم نمی کنیم، و تنها قوانین خدا باید دنبال شود'.
در این ویدئوی بیش از یک دقیقه ای، این تروریست های مالزیایی خواستار پیوستن هموطنان خود به 'الشباب' و به اصطلاح انجام 'جهاد' شدند.
در این ویدیو در مورد دستگیری تروریست ها نیز هشدار داده شده و هدف نهایی این گروه تشکیل به اصطلاح خلافت اسلامی ذکر می شود.
در این ویدئو نشان می دهد 'عبدل الحلید دری'عضو 'کتیبه نوسانترا' وفاداری خود را به 'ابوبکر البغدادی' رهبر گروه تکفیری داعش اعلام و خود را همکار 'محمد عارفین' می داند.
'محمد لطفی عارفین' معروف به 'ابو مصعب' از اعضای سابق کمیته مرکزی حزب اسلامی مالزی (پاس) و عضو گروه تروریستی داعش بود که سال گذشته در سوریه کشته شد.
'ایوب خان' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت: تهدید و چالش مستقیم با دولت منعکس کننده موضع بی پروای گروه کتیبه است.
وی گفت که این پیام بدون شک اقدامی تلافی جویانه در برابر اقدامات نیروهای امنیتی مالزی در برابر آنها است.
ایوب خان گفت با وجود این که فیلم جذب نیرو دارای زیرنویس عربی است، اما 'عبدل الحلید دری' مالایی صحبت می کند و براساس گمان سازمان های اطلاعاتی الشباب در مالزی وجود دارد.
'جنبش جوانان مجاهدین' ‎معروف به 'الشباب' یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال 2012 به عنوان بخشی از شبکه القاعده عمل کرده است. این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داد.
رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که پیش از این فیلم های ارسال شده در فیسبوک یا دیگر شبکه های اجتماعی را دیده، اما این فیلم خاص نشانه روشنی است که کتیبه در میان بخش های بزرگ خارجی تروریسم فعال است.
وی گفت که این ویدئو نیز نخستین نشانه روشن از وجود الشباب با عضویت مالزیایی ها یا دستکم فعالیت شبه نظامیان مالایی زبان است.
ایوب خان تشکیل این گروه تروریستی در صورت صحت را 'به یقین هشدار دهنده' دانست و گفت: این شبه نظامیان با زبان 'باهاسا' مالزی صحبت می کنند.
اعتقاد بر این است که 'کتیبه نوسانترا' دارای بیش از 200 عضو از تروریست های مالزی و اندونزی است و برای ماموریت های تخصصی از جمله تک تیراندازی و بمب گذاری انتحاری مورد استفاده قرار می گیرند.
نام این گروه تروریستی برای نخستین بار حدود دو سال پیش توسط سازمان های اطلاعاتی مطرح شد.
پلیس اعلام کرده است ''بهارون نعیم' از تروریست های کتیبه نوسانترا از اندونزی پشت انفجار بمب و حملات مسلحانه اخیر در جاکارتا بود که براثر آن هشت نفر از جمله چهار تروریست کشته شدند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
‫رونمایی از ترجمه گلستان سعدی به زبان مالایی. کتابخانه ملی مالزی/ خبرنگار حسین بختیاریان‬‎