سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش 69 سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه


تراز دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی 93-94 حدود 1270.15 و در ابتدای سال آبی 94-95 حدود 1270.08 متر بود که نشان از کاهش ناچیز سطح دارد و دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهرنگ دوستی‌رضایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در همین راستا گفت:سطح تراز آبی دریاچه ارومیه با افزایش 69 سانتیمتری نسبت به ابتدای سال آبی جاری به 1270.77 متر رسید.

وی با بیان اینکه سطح تراز آبی دریاچه ارومیه در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه 94) حدود 1270.08 متر بود که طی 6 ماه و نیم گذشته 69 سانتی‌متر افزایش یافته است،خاطرنشان کرد:این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته 8 سانتی‌متر و نسبت به سطح تراز زمان مشابه 2 سال پیش نیز 10 سانتیمتر افزایش داشته است.

به گفته مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی افزایش ورودی آب به دریاچه ارومیه از طریق بارش‌های خوب پاییزی، زمستانی و بهاری و اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه همچنین وارد شدن میزان آب مناسب از رودخانه‌ها و رهاسازی آب سدها به همراه پایین بودن دما و کم بودن تبخیر آب از جمله عوامل افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

دوستی‌رضایی با اشاره به وضعیت مناسب بارش‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: در سال آبی جاری نیز رژیم خوب بارشی را شاهد بودیم و علاوه بر بارش برف مناسب به ویژه در مناطق کوهستانی، دمای هوا نیز کم بود و این امر بر کاهش تبخیر تاثیر گذاشت تا امسال وضعیت دریاچه بهتر از هر سال باشد.

وی تصریح کرد:در صورت تداوم بارش‌ها، با آب شدن برف کوه‌ها و روان شدن آب بیشتر در رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا اواخر اردیبهشت ماه، انتظار می‌رود که سطح تراز آبی این دریاچه بیشتر افزایش یابد.

به گفته مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال آبی جاری از چهار سد مهاباد، بوکان، زولای سلماس و حسنلوی نقده در مجموع 650 میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پروژه انتقال آب از جنوب دریاچه ارومیه