سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صادق خرازی: تحریم انتخابات فاجعه است


به گزارش ایرنا، سید محمد صادق خرازی دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یزد افزود: من اصلاح طلب جدی هستم اما باید واقع بینانه مسائل را رصد و براساس حق صحبت کنیم و باید بپذیریم در سال 90 اشتباه کردیم و آن اشتباه را دوباره تکرار نکنیم و باید همه حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برخی روزنامه ها نقل قول هاایی را از من می نویسند که درست نیست، خاطرنشان کرد: من تمام انتخابات بعد از انقلاب را قبول دارم و معتقد به تقلب نیستم و گفتم کسانی که به دشمن گرا می دادند چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، خائن به ملت هستند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: همواره امنیت و آسایش جامعه رابطه مستقیمی با رای مردم داشته و هرگاه حضور مردم در انتخابات بیشتر بوده امنیت بیشتری در مملکت به وجود آمده وتهدیدات خارجی نیز کمتر شده است
خرازی اضافه کرد: تنها راه ماندگاری و ادامه حیات سیاسی ، تجلی پیدا کردن حقوق انسانی است که در اردوگاه اندیشه ورزی دوم خرداد محقق شد.
وی ادامه داد: انتخاباتی که در سال 92 برگزار شد کشور را از سیبل دشمنان دورتر کرد و در قرن اخیر باید همواره دنبال راهی برای ارتباط با دیگر تمدن ها باشیم و باید همه در انتخابات شرکت کنند.
خرازی خاطرنشان کرد: از آغاز قرن بیستم مهمترین جنگ های تاریخ بشر طی یکصد سال گذشته صورت گرفته است و در ابتدای قرن بیستم تعداد هفت هزار و 926 زبان خارجی وجود داشت که تا پایان قرن به 651 زبان تقلیل یافت یعنی بیش از 90 درصد گویش ها و زبان ها فراموش شده است.
وی ادامه داد: گفت و گوی تمدن ها، گفت و گوی حق و باطل نیست بلکه گفت و گوی بین نخبگان و صاحبنظران جهان که مورد غفلت واقع شده است و زمانی که آقای رئیس دولت اصلاحات این مبحث را مطرح کرد قطعا با هماهنگی نظام بوده و بنده خودم مسئول بودم و در جریان امور قرار داشتم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: گفت و گوی تمدن ها ضرورت زندگی انسان است و هنگامی که باب گفت وگو بسته شود ، زبان زور جای آن را می گیرد و در گفت و گوی تمدن ها مخاطب ملت ها بودند .
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: فتنه دو روی سکه داشت اول کسانی که قطعنامه ها را به مردم کاغذ پاره معرفی و چندصد میلیارد دلار پول مردم را حیف و میل کردند و با تندروی و انحراف وضعیتی را به وجود آوردند که از یک انسان درست هرگز روی نمی داد.
وی اظهار کرد: ما معیاری داریم که طبق دین و اعتقادمان باید آخرت خودمان را برای دنیای دیگران خراب نکنیم و استقلال ملت ایران به خاطر روحیه سلطه ستیزی است و همه قطعا قبول دارند که به اعتماد مردم خیانت شده و برای آنکه خیانت خود را بپوشانند فرار روبه جلو کردند.
خرازی افزود: دو جریان می تواند کشور را نابود کند اول انحراف و سپس التقاط و باید مواظب باشیم که اندیشه التقاطی دیکته شده غربی ها ذهن جوانان ما را خراب نکند.
وی ادامه داد: همچنین اندیشه انحرافی و کسانی که دنبال رمل و اسطرلاب بودند باب نشود زیرا در یک زمانی یکبار دیگر انحراف در حال تکرار شدن بود که هوش سرشار رهبری جلوی انحراف را گرفت و الان نمی شود این موارد را گفت اما قطعا تاریخ روزی همه را بیان خواهد کرد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت : مذاکرات اتمی در زمان دولت اصلاحات شروع شد و در آن زمان هم آقای روحانی حضور داشت و در زمان رئیس دولت اصلاحات تعلیق شکسته شد و اکنون نباید تلاش نابغه های فنی ایران در دانش اتمی نادیده گرفته شود و همچنین نباید موفقیت ها به این دولت و آن دولت منتسب گردد و هر کس در هر دورهای کاری انجام داده قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: من معتقدم دل رئیس دولت اصلاحات هم به دلیل ناهنجاری هایی که در دوره اصلاحات روی داد خون است و اکنون نیز خیلی از رفقای اصلاح طلبم از من ناخشنود هستند و می تازند.
خرازی افزود: ما با خون مردم و نام شهدا کاسبی نکردیم و رئیس دولت اصلاحات نیز هرگز از این عوامل استفاده نکرد و آن کسی که ملت را خس و خاشاک دانست دستش رو شد.
وی تاکید کرد : میزان ما در کشور رهبری است و خود رئیس دولت اصلاحات هم همین اعتقاد را دارد و بنده مراودات مستقیمی با ایشان دارم و ارادت خاص وی به رهبری را دیدم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان گفت: اینکه می گویند شورای نگهبان می خواهد همه را حذف کند قبول ندارم چون در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل که مهم و تعیین کننده بود آقای روحانی با چند دهم درصد رای بیشتر برنده شد و اگر نظام می خواست جلوی کار را بگیرد می توانست با ابطال 10 صندوق رای این کار را انجام دهد.
خرازی خاطرنشان کرد: باور ندارم که شورای نگهبان این کار را انجام دهد اما اگر هم بخواهد اصلاح طلبان را حذف کند بازهم باید همه با زبان رای نظرات خودمان را اعلام کنیم و حضور حداکثری داشته باشیم هرچند با مذاکره می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.
خرازی افزود: کسانی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند خائن به آرمان های ایران هستند و چرا عده ای می خواهند این شعار را به اصلاح طلبان وصل کنند و رئیس دولت اصلاحات هم این شعار را نفی کرد و اینکه می گویند چرا برائت نمی جوید مگر تریبونی برای ایشان گذاشتند و حتی از عکس او هم می ترسند اما کسی که خداوند عزیز گرداند با تحریم و ممنوعیت عکس و خبر، عزت او از بین نخواهد رفت.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: معتقدیم که رهبری فصل الخطاب کشور هستند و هر کجا بحران در کشور ایجاد شود باید به ایشان به عنوان آخرین فصل الخطاب رجوع شود و نباید در برابر ایشان مجتهد باشیم و باید نظرشان را بپذیریم .
این نشست به دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه یزد برگزار شد.
6197/8068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگو با صادق خرازی درباره تفاهم سوئیس