علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تداوم گلوله باران «عفرین» از سوی ترکیه/بازپس گیری مناطق جدید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سوریاالیوم، در ادامه گلوله باران مناطقی از عفرین در حومه شمالی حلب از سوی ترکیه دو غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.برخی منابع این گلوله باران را شدیدترین از نوع خود در استان حلب اعلام کردند.

از سوی دیگر در دیرالزور، ارتش سوریه ادوات متعلق به داعش را هدف قرار داد و سرنشینان آن را به هلاکت رساند.بر اساس گزارش منابع سوری، ستونی از داعش در حال حرکت از سوی روستای الحسینیه به سوی المحیمیده در شمال این شهر بود که جنگنده های سوری آن را هدف قرار دادند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند و برخی دیگر را زخمی کردند.

در همین حال منابع وابسته به سازمان ملل از تلاش سازمان ملل برای ارسال کمک های بشردوستانه هوایی به محاصره شدگان در دیرالزور خبر دادند.

منابع آگاه از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس در نزدیکی بیمارستانی در روستای عین البیضا در حومه لاذقیه در یک کیلومتری مرز سوریه با ترکیه خبر داند و اعلام کردند: این هواپیمای بدون سرنشین مدت زمان زیادی در آسمان منطقه قبل از سقوط آن در حال پرواز بود.

در همین حال ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریست ها در حومه لاذقیه موفق شد با کمک نیروهای دفاع مردمی بر جبل القاموع و روستای بیت نجارو در حومه شمالی لاذقیه مسلط شود.

نیروهای سوری قلعه طوبال، ارض البیاضات، رویسه القشمر، رویسه الکنیسه، رویسه الشمیس، نقطه ۸۴۴ و ۷۲۲ در حومه شمالی لاذقیه را به کنترل خود درآوردند.

ارتش سوریه در حومه حمص نیز موفق به تسلط بر منطقه المکاسر و المطاحن در جاده محسه الشرقی در حومه جنوبی شرقی حمص شد.

روستای السین در حومه شرقی حلب نیز از جمله مناطقی بود که از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

در الحسکه، نیروهای سوری دموکراتیک بر ایستگاه گاز الکبییه در شرق الشدادی  و روستا و دشت نفتی غونه مسلط شدند.این نیروها جاده امداد رسانی داعش میان موصل عراق و الشدادی در  حومه جنوبی الحسکه را نیز قطع کردند.


ویدیو مرتبط :
گلوله باران مناطق شرقی اکراین