سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخشنامه خودروسازان برای ممنوعیت تحویل خودروهای اقساطی/تحویل خودروهای امانی بدون سند و پلاک


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با گذشت دو هفته از اجرایی شدن طرح فروش اقساطی خودرو و در حالی که قرار بود، تحویل برخی خودروها یک هفته‌ای انجام شود، خودروسازان در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود از آنها خواستند، تا خودرویی به مشتریان تحویل ندهند.

در این شرایط، زنگ زدن‌های مشتریان به نمایندگی‌ها شروع شده و خریداران در مورد زمان تحویل خودرو سوال می‌کنند اما فعلاً هیچ خودرویی فاکتور نمی‌شود.

* بخشنامه ممنوعیت تحویل خودرو

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در این مورد به خبرنگار فارس می‌گوید: سایپا در بخشنامه‌ای از ما خواسته تا هیچ خودرویی از محل فروش اقساطی به مشتریان تحویل ندهیم.

وی ادامه می‌دهد: در بخشنامه سایپا آمده که حتی تحویل خودروهای امانی نیز صورت نگیرد، تا اینکه موضوع فروش اقساطی و تأمین اعتبار از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف شود.

وی می‌گوید: اگر نمایندگی‌ها نسبت به تحویل خودرو از محل فروش امانی اقدام کنند، مسئولیت این کار با خود آنها خواهد بود و شرکت، هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد.

مدیر فروش یکی دیگر از نمایندگی‌های سایپا نیز در این مورد به فارس می‌گوید: شرکت از ما خواسته تا خودرویی به مشتریان تحویل ندهیم، اما گفته‌اند که این مشکل تا آخر هفته برطرف خواهد شد.

* تحویل خودرو بدون پلاک و سند

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو نیز در این مورد به فارس می‌گوید: طبق بخشنامه ایران خودرو، فعلاً خودرویی به مشتریان تحویل نمی‌دهیم.

وی‌ ادامه می‌دهد: تحویل برخی از خودروهای امانی را انجام می دهیم، ولی این خودروها هم پلاک و سند ندارند.

وی می‌گوید: تا آخر ماه جاری، سند و پلاک ماشین‌ها را صادر می‌کنیم.

به گزارش فارس، اجرای مرحله اول بسته خروج از رکود دولت در حالی دچار وقفه شده که قرار است، تا پایان هفته جاری اجرای مرحله دوم این بسته که شامل فروش اقساطی کالاهای تولید داخل به ویژه لوازم خانگی است، نیز آغاز شود.

ناهماهنگی در اجرای طرح فروش اقساطی خودرو نشان دهنده عدم برنامه‌ریزی مناسب بین سیستم بانکی و خودروسازان است که معطلی مردم و تأخیر در تحویل خودروها را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
تحویل خودروهای طرح فروش اقساطی