سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش بلومبرگ از زیان ۳۱۵ میلیارد دلاری تولیدکنندگان نفت ارزان در ۱۷ ماه


گزارش بلومبرگ از زیان ۳۱۵ میلیارد دلاری تولیدکنندگان نفت ارزان در ۱۷ ماهتسنیم/ هجده کشوری که قرار است فردا در نشست دوحه شرکت کنند و درباره فریز تولید تبادل نظر نمایند، از نوامبر ۲۰۱۴، یعنی زمانی که افت قیمت نفت آغاز شد، ۳۱۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی شان را که حدود یک پنجم کل ذخایر آنها می شود، خرج کرده اند.

به نقل از بلومبرگ، در حالی که صادر کنندگان بزرگ نفت جهان به سرعت در حال مصرف کردن دلارهای نفتی ذخیره شده خود هستند، فشارها برای رسیدن به توافق بر سر فریز تولید برای تقویت قیمت ها افزایش یافته است.

18 کشوری که قرار است فردا در نشست دوحه شرکت کنند و درباره فریز تولید تبادل نظر نمایند، از نوامبر 2014، یعنی زمانی که افت قیمت نفت آغاز شد، 315 میلیارد دلار از ذخایر ارزی شان را که حدود یک پنجم کل ذخایر آنها می شود، خرج کرده اند. در سه ماهه پایانی سال 2015، حجم این ذخایر حدود 54 میلیارد دلار کاهش یافت، که بیشترین کاهش سه ماهه از زمان آغاز بحران بود.

مصرف شدن دلارهای نفتی ذخیره شده، تبعاتی نیز در بیرون از کشورهای نفتی داشته و بر مدیران صندوق های بین المللی نظیر موسسه مدیریت دارایی آبردین و بازارهای ارزی جهان تاثیر گذاشته است. کشورهای نفتی به صورت سنتی ارزهای نفتی خود را صرف خرید اوراق خزانه داری آمریکا و دیگر اوراق بهادار شناور می کنند.

آبهیشک دشپانده، تحلیلگر نفتی در موسسه ناتیکسیس در لندن گفت: «ما انتظار داریم سال 2016 سال دردناک دیگری برای اکثر کشورهای نفتی باشد.»

در نشست دوحه هم کشورهای عضو و هم کشورهای غیر عضو اوپک حضور خواهند داشت، اما هرگونه توافقی که موجب افزایش قیمت ها شود، احتمالا تا حد زیادی صوری خواهد بود، زیرا کشورهای مذکور قبلا تولید خود را به نزدیکی ارقام بی سابقه افزایش داده اند.

وزیر امور خارجه قطر در دعوتنامه ارسالی به کشورها گفته، کشورهای نفتی باید «به سود یک اقتصاد جهانی سالم تر» بازار را تثبیت نمایند، زیرا قیمت های پایین فعلی نفت به نفع هیچ کس نیست.

عربستان در میان تولید کنندگان نفتی حدود نیمی از کاهش حجم ذخایر ارزی را به خود اختصاص داده و پس از آن کشورهای روسیه، الجزایر، لیبی و نیجریه قرار دارند. در 3 ماهه پایانه سال گذشته، عربستان 38.1 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را سوزاند که بیشترین مصرف 3 ماهه این ذخایر از سال 1962 تاکنون بوده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
گزارش تصویری بلومبرگ از نت برگ