سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون دومای روسیه: نظام روادید میان "تهران و مسکو" باید لغو شود


معاون دومای روسیه: نظام روادید میان میزان/ "نیکلای لویچف" معاون دومای روسیه خواستار لغو نظام روادید برای سفر اتباع ایران و روسیه به دو کشور شد.

لویچف گفت: روسیه و ایران باید بطور متقابل نظام روادید برای سفر اتباع خود را لغو کنند. چنین اقدامی گامی منطقی برای توسعه همکاری های دو کشور خواهد بود.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی حزب «روسیه عادل» که لویچف عضو آن است، معاون دومای روسیه گفت: بسیاری از ایرانیان به روسیه و فرهنگ آن علاقمند هستند.

وی ادامه داد: برای گردشگران روس نیز ایران می تواند مقصد خوبی باشد.سال گذشته گردشگران روس امکان سفر به ترکیه و مصر به عنوان دو مقصد پر تردد را از دست دادند.

معاون دومای روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ غنی و باستانی و فضای شرقی خود می تواند خلا به وجود آمده در فضای گردشگری برای روس ها را پرکند. شرایط برای لغو روادید بین روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری مناسب است.

لویچف با بیان این که روابط مسکو و تهران در حال توسعه است، ادامه داد: ایران و روسیه در طرح های مختلف از کشاورزی گرفته تا فضا با یکدیگر مشارکت می کنند.

"اولگ سافونوف" رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه به تازگی در دیدار با "مرتضی رحمانی موحد" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از پیشنهاد خود به وزارت امور خارجه این کشور برای ایجاد تسهیلات در صدور روادید برای گردشگران ایرانی و روس اشاره کرد و گفت: فکر می کنم شرایط تردد اتباع ایرانی به روسیه و اتباع روس به ایران باید تسهیل شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز از این پیشنهاد طرف روس استقبال کرد و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه دو کشور این موضوع دنبال و پیگیری شود.

"مهدی سنایی" سفیر ایران در روسیه نیز به تازگی از آمادگی کشورمان برای لغو یکجانبه روادید برای حضور راحت تر گردشگران روس در ایران خبر داد.
قرار است ایران و روسیه توافقنامه ای را برای تسهیل روادید دو کشور امضا کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟