سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسته آموزشی جایگزین کتاب درسی می‌شود


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پایان اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در سینمای فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: اساتید تعلیم و تربیت اعتقاد دارند در یادگیری از بین حواس پنج‌گانه، حس بینایی با 75 درصد و حس شنوایی با 13 درصد بیشترین نقش را دارند.

وی تصریح کرد: فیلم با کمک چشم، مفاهیم را منتقل می‌کند و نقش عمده‌ای در یادگیری دارد و هر آنچه که با چشم دیده می‌شود، ماندگارتر است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش بسته آموزشی به جای کتاب درسی جایگزین خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه‌ای از کتب درسی، نرم‌افزار و فیلم‌های آموزشی، بسته آموزشی را برای تحکیم یادگیری و یاددهی در مدارس شکل خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هوشمندسازی مدارس و کلاس‌ها گفت: در حوزه کلاس‌های هوشمند، اقداماتی صورت گرفته است و تولید فیلم‌ها و استفاده از آنها در توسعه مدارس و فرایند تدریس مورد توجه جدی است.

وی بابیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش تأکید شده است، خاطرنشان کرد: فیلم می‌تواند نقش مؤثری در تحقق این سند استراتژیک ایفا کند.

فانی بر تقویت جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تأکید کرد و افزود: استفاده از دستاوردهای جهانی در امر آموزش، تشویق معلمان و دانش‌آموزان فیلمساز و تعمیق مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان از جمله اهداف این جشنواره است.

وزیر آموزش و پرورش با ابراز خشنودی از حضور دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در این دوره از جشنواره اظهار داشت: این دانشجومعلمان، همکاران آینده ما هستند و باید در دوران دانشجویی بر یادگیری چگونگی انتقال مفاهیم آموزشی از طریق قدرت بصری به دانش‌آموزان تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده شاهد حضور جدی‌تر فیلمسازان، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در عرصه فیلمسازی مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشارکت بیشتر کشورها و استفاده از دستاوردهای آنها در زمینه‌های آموزش در این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مطالعه ی آزاد کتاب های انگلیسی روش جایگزین کتاب درسی