سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جلالی از تلاش برای ایجاد مدلی توافقی برای ریاست مجلس دهم خبر داد:‌ لاریجانی و عارف 2 بار تلفنی باهم صحبت کردند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه نباید از ابتدا در مجلس دهم تفرقه ایجاد شود گفت: ریاست مجلس با نظر مجموع نمایندگان تعیین می‌شود.

کاظم جلالی نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز -جمعه- در حاشیه مراسم ختم مادر محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت) در جمع خبرنگاران درباره ریاست مجلس دهم اظهار کرد: ریاست مجلس به مجموعه نمایندگان برمی‌گردد و ما معتقدیم باید مدلی بیابیم که در آن شکست وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید در این مدل سعی کنیم شخصیت هر دو بزرگوار (محمدرضا عارف و علی لاریجانی) حفظ شود چراکه هر دو سرمایه‌های بزرگ نظام هستند و جمع‌بندی این مدل باید به گونه‌ای باشد که مدیریت مجلس به صورت «تعاملی» بین اطراف قضیه و کسانی که در مجلس حضور دارند به پیش برود. بنابراین دلسوزان بر روی این کار می‌کنند اما برخی‌ها مقداری شتاب‌زده اظهارنظر می‌کنند که این می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: ما قائل بر این هستیم که مجلس از ابتدا باید با وحدت کار خود را شروع کند و مردم نباید این احساس را داشته باشند که ما بر روی کرسی‌های مجلس درگیری داریم یا داخل مجلس تفرقه‌ای ایجاد شود که این تفرقه به مجموعه و کارآمدی مجلس آسیب برساند.

وی درباره ریاست لاریجانی در مجلس دهم گفت: بنده گفتم که باید مدلی طراحی کنیم که در آن مدل کسی احساس شکست نکند و مجلس از ابتدا با یک وحدت و با هدف کارآمدی در بخش اقتصاد پیش برود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: رقابت آخرین راه برای کرسی ریاست مجلس دهم است.

وی افزود: در ابتدای هر مجلسی افرادی تلاش می‌کنند که قبل از مجلس به نوعی یارگیری کنند که جلساتی را تشکیل دهند اما این جلسات قاعدتا پایدار نمی‌ماند چراکه وقتی مجلس تشکیل شود آرایش‌ها متفاوت خواهد بود. ما به این می‌اندیشیم که در مجلس آرایشی شکل بگیرد که براساس رقابت‌ها نباشد چراکه این رقابت‌ها به کارآمدی مجلس آسیب می‌رساند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: اگر قرار است فراکسیون‌هایی تشکیل شود باید براساس نگاه دقیق کارشناسی باشد تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

جلالی در مورد تداوم ریاست خود بر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: هر کسی در این مورد صحبت کند صحبت‌های ذهنی است چراکه مسئولیت‌های این مجلس تا انتهای همین دوره است و طبیعی است مسئولیت بنده در مرکز پژوهش‌ها تا پایان این مجلس است و مجددا باید هیات‌رئیسه مجلس که هیات امنای مرکز پژوهش‌ها هستند در مورد این مرکز تصمیم‌گیری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال حضور محمدرضا عارف در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد؟ گفت: به هر حال در مجلس نمی‌توانیم از قبل همه اتفاق‌های آینده حدس بزنیم پس بنابراین باید صبر کنیم مجلس شکل بگیرد و ما تلاشمان صادقانه بر این اساس است که مجلسی کارآمد شکل بگیرد و شاهد جدل‌های بی‌حاصل که هیچ نفعی برای کشور ندارد نباشیم.

جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه نشست ائتلافی بین آقایان لاریجانی و عارف تا قبل از تشکیل مجلس دهم را چقدر ضروری می‌دانید؟ گفت: تا کنون دو بار تماس تلفنی به بین دکتر عارف و لاریجانی وجود داشته است بنابراین همه هشت خرداد در دهکده‌ای به نام مجلس همکار می‌شویم.

*آنا


ویدیو مرتبط :
هرج و مرج در مجلس و تلاش لاریجانی برای منظم کردن نمایندگان