سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ماجرای ترخیص نکردن یکی از دوقلوهای به دنیا آمده و مطالبه پول در یک بیمارستان


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک زن از اتباع یکی از کشورهای همسایه پس از تولد دوقولو‌هایش در یک بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی برای ترخیص یکی از این دوقولوها شد به طوری که این زن با ارائه شکایت به دادسرای یافت‌آباد از گروگانگیر گرفته شدن نوزاد در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران گلایه کرد. 

براین اساس عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت در تشریح ماجرای ترخیص نکردن و مطالبه پول برای تولد یکی از این نوزادان در بیمارستان مربوطه به تسنیم توضیح داد: تولد این دوقولوها در یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی صورت پذیرفته است و آن طور هم که مسئولان بیمارستان عنوان می‌کنند، این زن گواهی ولادت هر دو فرزند خود را نیز دریافت کرده است ولی علت نگه داشتن یکی از این نوزادان در بیمارستان ابتلای نوزاد به یک نوع مشکل بیماری تنفسی بوده است که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته و به همین دلیل در بخش نوزادان بستری شده است تا خدمات درمانی دریافت کند. 

وی با بیان اینکه مسئولان بیمارستان عنوان می‌کنند که این زن هویت خود را نیز به درستی اعلام نکرده است و گرو داشتن فرزند او به دلیل عدم تسویه ادعای درستی نیست.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با این وجود بیمارستان مربوطه یکی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی بوده است و ارتباطی با وزارت بهداشت ندارد اما مسئولان این بیمارستان باید سریع این مشکل را اعلام می‌کردند که براین اساس نیز در حال حاضر با مشخص شدن این جریان اداره نظارت بر درمان این موضوع را در دست بررسی دارد. 

به گزارش تسنیم، در این رابطه محمود سروش رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها با بیان اینکه وزارت بهداشت از سال 2012 مجری مقررات بهداشت بین‌المللی است عنوان کرده است نظام سلامت ایران تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی در امر خدمات درمانی قائل نیست و خود را موظف می‌داند هر نوع خدمتی را به اتباع خارجی بدهد. به طوری که در درون شبکه بهداشت درمانی ایران یک شبکه خاص اتباع وجود دارد مثلا اگر یک بیمار مبتلا به سل و سل مقاوم به درمان از اتباع افغانستان وارد ایران شود، براساس پروتکل درمانی سل ما تا مرز 250 میلیون تومان به طور رایگان برای آنها هزینه می‌کنیم زیرا اگر بخواهیم شهروندان ایرانی سالم بمانند، باید از این اتباع نیز مراقبت کنیم تا بیمار نشوند.

انتهای پیام/ 


ویدیو مرتبط :
ترخیص از بیمارستان پس از 47 سال