سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت برای خروج زندان‌ها از شهرها اعتباری پرداخت نکرده است/بدون پول نمی‌توان زمین خریداری کرد


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت دستبندها و پابندهای الکترونیک گفت: طرح قبلی به دلیل اینکه وارداتی بود یک سری اشکالاتی داشت و امکان اجرایی شدن طرح وجود نداشت و ما بعد از اجرای طرح به صورت پایلوت در تهران و اصفهان این موضوع را متوجه شدیم.

وی افزود: به همین خاطر با مجموعه انفورماتیک قوه قضاییه تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم و آنها از طریق شرکت‌های داخلی یک محصولی را طراحی کردند که ما آن را تست کرده‌ایم و تقریباً مشکلات حل شده است اما باید در عمل ببینیم اشکالات بر طرف شده است یا خیر.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه این دستبندها و پابندها باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم زندانیان را به خوبی رصد کنیم، گفت: مدل قبلی در برخی محیط‌های سربسته امکان رصد نداشت و یا با در آب رفتن فرد خراب می‌شد بخاطر همین محصول خارجی حذف شد و در حجالی تهیه کار داخلی هستیم.

وی در خصوص بودجه لازم برای اجرای این طرح گفت: قبلاً بودجه‌ای که برای اجرای طرح پابندها و دست‌بندهای الکترونیک در کل کشور برآورد کرده بودیم نزدیک به 100 میلیارد تومان بود اما با مصوبه مجلس مبنی بر اجاره دادن دستبندها و تأمین هزینه‌ها از این طریق قطعاً رقم کمتری نیاز داریم.

خبرنگار فارس خطاب به جهانگیر گفت که براساس برنامه ششم سازمان زندان‌ها مکلف است 20 زندان را از شهرها خارج کند، آخرین اقدامات در این زمینه چه بوده که وی در پاسخ گفت: این 20 زندان از زندان‌های بزرگ کلان‌شهرها در تهران همچون اوین، رجایی‌شهر و قزلحصار و یا در اصفهان و شیراز شامل می‌شود چرا که در بافت شهری قرار گرفته‌اند و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

جهانگیر تصریح کرد: از مصوبه دولت مبنی بر خروج زندان‌ها از شهرها 15 سال گذشته اما متاسفانه در این مدت دولت اعتباری را برای این امر اختصاص نداده است. ما در کمیسیون‌های مختلف مجلس شرکت کردیم و با سازمان مدیریت جلساتی گذاشتیم و گفتیم اگر مجموعه دولت اعتقادی به انتقال زندان‌ها دارد باید کمک کند و امسال در بودجه این موضوع پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: همچنین با رئیس کمیسیون قضایی صحبت کردیم که آیا امکان دارد مبلغی را به عنوان تنخواه در اختیار زندان‌ها بگذارند، ما از محل فروش زندان‌ها در سال‌های آینده می‌توانیم پولی را که به عنوان تنخواه از دولت گرفته‌ایم بازگردانیم.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تا وقتی پولی نداشته باشیم امکان ساخت زمین‌هایی که داریم، وجود ندارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/RE7JY7


ویدیو مرتبط :
راه پرداخت - موسسه مالی و اعتباری مشیز