علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پیام‌های پیاده‌روی اربعین/ زائران امام حسین عاشق و بابصیرت هستند


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در جمع زائران ایرانی در مسجد حنانه نجف اشرف اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تنها کسی بود که آن روزها در خاکریز ولایت بود، آن همه آدم کش یک طرف و بانوی ۱۸ ساله یک طرف بود ولی امروز این همه زائر آمدند بگویند ریشه داعشی ها را می سوزانیم آمدیم با ولایت بیعت کنیم و بگوییم یاعلی ما ۳۶ سال است در صحنه ماندیم.

وی عنوان کرد: همه ما امروز می بینیم که آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و همه کفار و کشورهایی که در هشت سال علیه ایران با صدام همراه شده، امروز هم برخی کشورهای منطقه را ددمنشانه زیر تیر قرار داده و به صغیر و کبیر رحم نکرده و با دین خدا و حق مقابله می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علی(ع) نه مظهر قرآن بلکه خود قرآن ناطق بود، ادامه داد: این قوم رزمنده و سنگرنشین و از خود گذشته که امروز به پیاده روی اربعین آمده اند خدا دوستشان دارد و روحیه ای دارند که امروز در برابر شرق و غرب ایستاده و شعار و نه شرقی نه غربی سرداده‌اند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: غربی ها می خواستند بر جمهوری اسلامی ایران سطله فرهنگی و سیاسی و اقتصادی پیدا کرده و به مسئولان ما غلبه پیدا کنند و به برخی از آنها هم غلبه پیدا کردند اما کور خوانده اند. پیاده روی میلیون ها زائر امام حسین(ع) با وجود داعش که با زن و بچه بیرون آمدند و این جان به کف گرفتن بدون امکانات و از خانه و کاشانه بیرون آمدن پیام دارد.

وی با بیان اینکه عشق و محبت انسان را شجاع و غیور و صاف و عرشی و الهی می کنند، افزود: ملت ما عاشقند، اینها رزمنده و خط شکنند و جان خود را طبق اخلاص دارند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برخی می گویند این زائران اربعین که با وجود ترور و کمبود امکانات با زن و بچه خود به زیارت آمدند دیوانه اند اما هیچ سرزنش گری آنها را خسته نمی کند وخدا هم به شما مباهات می کند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حق با زائرانی است که امروز در خانه ننشستند، یادآور شد: همه شما زائران عاشق و با بصیرت هستید و به دعوت امیرالمونین(ع) و حسینش شما به اینجا آمدید.

وی عنوان کرد: زائران اربعین شاکر باشید چراکه برای هر قدمی که برای زیارت برمی دارید یک ثواب حج عمره برای شما می نویسند.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به اینکه زائران اربعین قدر این مردم عراقی را بدانند، ادامه داد: به رهبرمعظم انقلاب افتخار کنید چراکه ایشان افتخار جهان اسلام است. سران کشورهای دیگر با تواضع به خدمت ایشان رفته و ایشان را مسیح زمان می دانند.


ویدیو مرتبط :
اربعین و پیاده روی زائران امام حسین ع