سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولد نوزاد لرستانی در قطار


به گزارش ایرنا از روابط عمومی گروه حمل و نقلی توسعه ترابر ایرانیان مسافری که به همراه همسر، مادر و خواهر خود از ایستگاه 'تنگه 5' عازم ایستگاه 'درود' لرستان بود ، پس از بروز درد زایمان در نزدیکی ایستگاه 'چم سنگر' لرستان، با کمک خانواده و پرسنل قطار، فرزند پسر خود را به دنیا آورد.
پرسنل قطار پس از اینکه متوجه درد زایمان در این مسافر شدند با فراهم آوردن وسایل کمک های اولیه، آب جوش و ملحفه های تمیز و در اختیار قرار دادن آن به خانواده مسافر و فراهم کردن فضایی محصور به زایمان این مسافر کمک کردند.
گفتنی است مسیر اهواز به تهران به ویژه در منطقه لرستان، مسیری صعب العبور به شمار می آید که مردم منطقه به ویژه در فصل سرما با استفاده از قطار خود را به نقاط دارای امکانات بیشتر می رسانند و در منطقه ای که مسافر این قطار وضع حمل کرد فاقد امکانات لازم برای انتقال به مرکز درمانی مطلوب بود. همچنین در صورت عدم اقدام به موقع در قطار احتمال خطرات جانی برای مادر می رفت.
این شرکت راه آهن نیز به مناسبت این اتفاق، بلیت مجانی یک کوپه، رفت و برگشت به مشهد را به پدر و مادر این نوزاد هدیه داد.
مدیر شبکه بهداشت سپیددشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این زودج جوان ساکن روستای ' کادوه' در منطقه بسیار سخت گذر ' کول راد' سپید دشت بوده اند.
علیرضا قاسمی افزود: مادر این نوزاد در 35 هفتگی دچار زایمان زودرس شده و به دلیل عدم انتن دهی در منطقه و تماس با اورژانس 115، این زوج به صورت پیاده 7 تا 8 ساعت مسیر را برای رسیدن به ایستگاه راه آهن کشور طی کرده اند.
وی اظهار داشت: پس از ورود به قطار برای حرکت به سمتمرکز سپیددشت یا دورود، نوزاد در قطار متولد شده است.
وی ادامه داد: پس از رسیدن قطار به دورود، اقدامات اولیه انجام شده و نوزاد به بخش NICUانتقال داده شد.
به گفته وی پس هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد مطلوب است و نوزاد از بیمارستان مرخص شده است.
7269/6001

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تولد نوزاد دختر ( تم نوزاد صورتی )