چگونه میزان دقیق وزن خود را بدانیم؟


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  اخیرا گروهی از محققان به این نتیجه رسیده اند که وزن انسان گاهی به او دروغ می گوید. در این مقاله خواهیم گفت که چگونه و به چه دلیل این اتفاق می افتد.

معمولا بسیاری از رژیم های غذایی برای کاهش وزن با شکست مواجه می شوند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که در طول یک روز وزن انسان می تواند حتی تا 2 کیلوگرم نوسان پیدا کند. علت چیست؟ این امر به مقدار مواد غذایی و نوشیدنی های مختلف که در طول یک روز مصرف می کنیم، بستگی دارد. همچنین ورزش کردن و حمام کردن هم موجب این نوسان ها می شود.

جکسون بلنتر، یکی از محققان در زمینه مواد غذایی، در این باره می گوید که مصرف مواد غذایی نشاسته دار (مثل برنج، نان و ماکارونی) و غذاهای شور و همچنین عواملی مثل آب و هوا و احتباس مایعات به علت تغییرات هورمونی، موجب نوسان وزن می شوند.

بنابراین، ما برای آنکه مقدار دقیق کاهش یا افزایش وزن خود را بدست بیاوریم، چه باید بکنیم؟ در اینجا به چند روش اشاره میکنیم که از طریق آنها بتوانید تغییرات وزن خود را بطور درست و دقیق تر بدست آورید.

پنج راه صحیح وزن کردن:

    1- در ساعتی دقیق از روز ( برای مثال راس ساعت 9 صبح هر روز)    2-  در یک روز خاص از هفته (برای مثال شنبه هر هفته)    3-  قرار دادن باسکول بر روی یک سطح خاص و یا سطح مشابه ( برای مثال اگر امروز باسکول را بر روی پله راهروی خانه تان قرار دادید، مرتبه بعد هم آن را در همانجا قرار دهید و یا بر روی سطحی که از نظر صاف بودن و جنس مثل همان پله باشد)     4- همیشه از یک باسکول برای وزن کردن خود استفاده کنید.     5- هر مرتبه که وزن خود را می گیرید، از یک لباس استفاده کنید و یا هر مرتبه بدون لباس خود را وزن کنید.

در وهله اول باید دقت کنید که برای وزن کردن خود هر بار کاملا لباس های خود را در آورید و یا اینکه هر مرتبه از یک نوع لباس استفاده کنید. نکته مهم بعدی هم این است که باسکول را هر بار که وزن خود را می گیرید، بر روی یک سطح و یا سطوح بسیار مشابه به هم قرار دهید.

یک نکته بسیار مهم دیگر که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که قرار دادن باسکول بر روی فرش کار بسیار اشتباهی است و باعث می شود تغییرات بسیار متفاوتی، حتی تا 10 کیلوگرم، در وزن خود ببینید.

نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که اگر هر روز در یک ساعت خود را وزن کنیم و در پایان هفته مقدار متوسط وزن خود را محاسبه کنیم، می توانیم به وزن دقیق خود نزدیکتر شویم و پس از چند هفته تکرار این روش وزن خود را بطور دقیق بدست آوریم.

محققان آمریکایی اخیرا به این نتیجه رسیده اند که کسانی که هر روز خود را وزن می کنند، زودتر می توانند در طی هفته به اهداف خود در کاهش وزن دست پیدا کنند. حال اگر شما نمی توانید هر روز خود را وزن کنید، در یک روز خاص در هفته این کار را انجام دهید تا بتوانید مقدار متوسط وزن خود را بطور ماهانه بدست آورید.

بنابر آنچه گفته شد، توجه داشته باشید که اگر خود را وزن کردید و نتیجه مطلوبی بدست نیاوردید، ناامید نشوید، نتیجه یک روز، وزن واقعی شما را نشان نمی دهد. از روش های گفته شده در متن استفاده کنید تا میزان دقیق وزن خود را بدست آورید.


ویدیو مرتبط :
اندازه گیری دقیق میزان خمش آیفون و رقبا