سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرمخاطب‌ترین کتاب‌های سال 94 را در یک نگاه بشناسید!


 پرمخاطب‌ترین کتاب‌های سال 94 را در یک نگاه بشناسید!باشگاه خبرنگاران/ کتاب های پرفروش کودک و نوجوان، دفاع مقدس، هنری، ادبی را در یک نگاه ببینید.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که ویترین کتابفروشی‌ها را نگاه می‌کنیم یک سوال ذهن ما را به خود مشغول می‌کند و آن این است که تا چه اندازه کتاب‌ها با استقبال مردم مواجه شده‌اند و پرفروش‌های این عرصه کدام آثار هستند. برای پاسخ به این سوال سراغ انتشاراتی‌های مختلف رفتیم تا اوضاع و احوال بازار کتاب سال 94 را مطلع شویم.

دختر شینا
دختر شینا روایت زندگی دخترکی است که پدر و مادرش به خاطر حفظ حریم حیا او را راهی کلاس‌های مختلط مدرسه در آن سال‌ها نکردند. دختری که چون مدرسه نرفت، بی‌سواد بود، اما باور و ایمانش با ثبات بود. کتاب «دختر شینا» خاطرات زندگی قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر به قلم بهناز ضرابی زاده است.این کتاب از سوی انتشارات سوره مهربه چاپ رسید.

دا
«دا» نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌ است. دا، در زبان کردی به معنی مادر است. خاطرات ذکر شده در این کتاب در دو شهر بصره و خرمشهر است و سال‌های محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی محور مرکزی کتاب را تشکیل می‌دهد. حسینی در آن زمان دختر ۱۷ ساله‌ای بوده و گوشه‌ای از تاریخ جنگ را بازگو می‌کند که غالباً به اشغال و فتح خرمشهر مربوط می‌شود.

قصه‌های مجید
«قصه های مجید» از آن دست داستانهای ناب و عمیقی است که مخاطبان و علاقه مندان آن خاطره زیادی از این کتاب و فیلم ساخته شد، توسط کیومرث پوراحمد دارند. این کتاب با توجه به اینکه در دهه 60 منتشر شد، علاقه‌مندانی از نسل امروز را به خود جذب کرده و همچنان محبوب نسل دیروز است. «قصه های مجید» جوایزی از قبیل، کتاب برگزیده شورای کتاب کار کودک در سال 1362 ،1360 کتاب برگزیده سال 1364 کتاب برگزیده مجله سروش نوجوان 1367 و همچنین کیهان بچه ها در سال 1370، کتاب برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1368 را دریافت کرد.

کشتی پهلو گرفته
کتاب ارزشمند «کشتی پهلو گرفته» اثر استاد سید مهدی شجاعی است که با نگارشی زیبا گوشه ای از درد و رنج بانوی بزرگ اسلام و مادر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را بیان می کند. خواننده در خلال خواندن این اثر بدیع ادبی که با نثری بسیار شیوا نگارش یافته درحالیکه گفتگوی اهل بیت علیهم السلام را که زبان حال ایشان بوده مرور می کند، با تاریخ پر فراز و نشیب و زیبا و در عین حال پر مصیبت زندگی حضرت صدیقه طاهره و وقایع دوران کودکی تا شهادت ایشان بیشتر آشنا می شود. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

آن بیست و سه نفر
کتاب «آن بیست و سه نفر» اثر احمد یوسف زاده روایت زندگی گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق به اسارت نیروهای عراقی در آمدند و سال‌ها بعد با قلم یوسف‌زاده به بازار کتاب راه پیدا کردند. انتشار این کتاب از سوی سوره مهر بوده است.


اسطوره سینما؛ جان فورد و سینمایش
کتاب «اسطوره سینما؛ جان فورد و سینمایش» اثر مسعود فراستی یکی از کتاب‌هایی بود که در هفته گذشته در جمع پرفروش‌ها دیده شد و توجه برانگیز بود. منتقد همیشه مخالف سینمای ایران توانست با این کتاب در میان اهالی کتاب نیز خود نمایی کند این کتاب را انتشارات ساقی منتشر کرده است.


پایی که جا ماند
«پایی که جا ماند» اثر سیدناصر حسینی‌پور و از جمله کتاب‌هایی است که رهبر انقلاب بر آن تقریظ نوشته‌اند و توسط کامل‌السید به زبان عربی نیز ترجمه شده است. کتاب ویژگی‌های خاصی را دارد. به عنوان مثال راوی اتفاق‌های روزانه را در پایان شب یادداشت می‌کرد و این کار خود نشانه ذکر دقیق جزئیات و اتفاقات است و نکته دیگر اینکه این کتاب در طول سه ماه به چاپ نوزدهم خود رسیده است و این نشان‌دهنده جذابیت قلم نویسنده و اتفاقات رخ داده است. این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

نورالدین، پسر ایران
کتاب «نورالدین، پسر ایران» نیز روایت‌گر خاطرات نورالدین عافی است که در شانزده سالگی به جبهه می‌رود. وی در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و بارها مجروح می‌‌شود. نور الدین علی رغم جراحات سنگین تا انتهای جبهه می‌ماند. این کتاب نیز به چاپ پنجاه و پنجم رسیده‌است.این کتاب را سوره مهر منتشر کرده است.

نامیرا
نامیرا اثر صادق کرمیار است که از سوی انتشارات نیستان به چاپ رسید. «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می گوید پهنه ی سرزمین کربلا به اندازه ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نامیراست.
«نامیرا» داستانی شخصیت محور است؛ رمانی با خرده روایت هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم ها. این روزگار است که آدم ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می گذارد و نویسنده ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست.

حاج قاسم
کتاب «حاج قاسم» حاوی سخنرانی‌های حاج قاسم از دوران دفاع مقدس تا دوره اخیر است که از دل این سخنرانی‌ها خاطراتی که در آن نقل شده را با ذکر منبع و ماخذ در این کتاب ذکر شده است.این کتاب به صورت چهار رنگ در 168 صفحه منتشر شده که بیش از 80 عکس نیز به صورت رنگی در صفحات این کتاب 7 هزار 500 تومانی قرار گرفته است و از سوی انتشارات یا زهرا به چاپ رسید.





با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نگاه آیت الله امینی به سال 93 و آرزوی ایشان در سال 94