آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ دستور تهیه «نان گلدانی»


میز اردور/ دستور تهیه «نان گلدانی»تبیان زنجان/ چی لازم دارم:
آرد سفید 500 گرم
مایه خمیر فوری 30 گرم
شیر ولرم یک پیمانه
تخم‌مرغ و زرده هر کدام یک عدد
فلفل و جوز هندی رنده شده و نمک یک قاشق چایخوری
شیر یک قاشق سوپخوری
خشخاش دو قاشق سوپخوری
پودر سوخاری و کره و قالب گلدانی به میزان لازم
چطور بپزم:
آرد را در کاسه‌ای الک کرده وسط آن را گود می‌‌کنیم. مایه خمیر و شیر را میان آرد ریخته و کمی با آرد مخلوط می‌نماییم. سپس روی مواد را پوشانده و به مدت 15 دقیقه در مکانی گرم قرار می‌دهیم.
کره را ذوب کرده و با تخم‌مرغ، نمک، فلفل و جوزهندی مخلوط نموده سپس آن را به خمیر افزوده و کاملا مخلوط می‌کنیم و ورز می‌دهیم تا خمیر صاف و یک دستی حاصل شود. دوباره روی خمیر را پوشانده و به مدت 30 دقیقه استراحت می‌دهیم.
داخل گلدان‌ها را با کره چرب نموده و پودر سوخاری می‌پاشیم. خمیر را به چانه‌های کوچک تقسیم نموده و داخل گلدان‌ها قرار می‌دهیم و برای بار سوم روی آنها را پوشانده و در مکانی گرم به مدت 20 دقیقه استراحت می‌دهیم.
بعد زرده را به همراه یک قاشق سوپخوری شیر مخلوط نموده و این مواد را با برس روی نان‌ها مالیده سپس روی آنها خشخاش می‌‌پاشیم و بر روی نان‌ها با یک چاقوی تیز به شکل علامت مثبت(+) برش می‌زنیم. بعد گلدان‌ها را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا بپزد.
نکته:در شروع پخت یک فنجان آب در کف فر بپاشید

منبع: تبیان زنجان


ویدیو مرتبط :
اردور نان فانتزی با تن ماهی