سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ رسیدن به اتحاد، رویای اصولگرایان


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ رسیدن به اتحاد، رویای اصولگرایان

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز چهار شنبه به شرح زیر می باشد:

ابتکار –این روزنامه در مطلبی با عنوان «رسیدن به اتحاد، رویای اصولگرایان،» نوشت:به عقیده برخی از کارشناسان سیاسی شخصی مانند آیت الله مصباح یزدی در گذشته حزب را قبول نداشته چه برسد به آنکه معنای دقیق اصل تحزب را بداند! و فقط به دنبال باندبازی و هدایت جریان فکری خودشان هستند نه چیز دیگر. از طرفی دیگر اصولگرایان هنوز در جست وجوی رویای اتحاد و وحدت هستند.

قانون- این روزنامه در گزارشی با عنوان« معمایی که بی سرنخ ‌ ماند!» به موضوع پایان مهلت عربستان برای تعیین تکلیف مفقودان ایرانی پرداخت و نوشت : مهلت 10روزه ای که مقامات از آن سخن‌می‌گفتند به پایان رسید ولی هنوز خبری از رکن‌آبادی و وضعیت سایر مفقودان نیست.

ابتکار-این روزنامه در گزارش با عنوان«رنگ بازی با ازدواج» به موضوع ازدواج پرداخت و نوشت: محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از انجام ازدواج سبز با هدف اصلاح بسیاری از الگوها خبر می‌دهد... طرحی که چیزی جز اهداف اجتماعی و محیط زیستی به همراه ندارد...مقصود این است که شاخص‌های محیط زیستی و ازدواج به عنوان دو امر اجتماعی و محیط زیستی با هم ترکیب و الگوی جدیدی با عنوان ازدواج سبز برای جوانان ارائه شود. قرار است که در این الگو، جوانان کمک کردن به محیط زیست را به عنوان ملاک و معیار برای خود قرار دهند.»

جوان – این روزنامه در مطلبی به بحران درمان با افزایش قصور پزشکان پرداخت و نوشت:به گواهی آمار نظام پزشکی و پزشکی قانونی، طی چند سال گذشته میزان قصورات پزشکی در کشور روند افزایشی داشته و از 10 درصد به 30 درصد رسیده است.

افتاب یزد-این روزنامه در مطلبی با عنوان«قیاس مع الفارق برجام با الجزایر!» به موضوع دعواهای اخیر برجامی بر سر مشابهت میان برجام و قرارداد الجزایر پرداخت و نوشت: به موازات فعالیت های مشکوک اقلیت مجلس ، گروهی هم در بعضی رسانه ها به شکل هدفمند ، مبحث دیگری را مطرح می کنند. آنها صندوقچه خاطراتشان را باز کرده و یاد قرارداد الجزایر افتاده‌اند... و با یک تیردو نشان می زنند؛ هم زیر سوال بردن آن قرارداد (الجزایر) و اینکه عهدنامه آن روز به ضرر ایران تمام شد و هم اینکه قرارداد الجزایر را با توافق 1+5 مقایسه کرده ومی گویند چه کنیم تا این توافق مثل آن قبلی نشود!ا

وطن امروز- این روزنامه در گزارشی با عنوان« پایان جمهوری» نوشت:« مواضع بی‌سابقه رئیس‌جمهور فرانسه در کنگره این کشور می‌تواند به معنای تغییر دوران در این کشور محور اتحادیه اروپا باشد، مسئله‌ای که پیش از این نیز هردو دولت اخیر این کشور، چه سارکوزی جمهوری‌خواه و چه اولاند سوسیالیست به‌واسطه پایان دادن به «جمهوری» در فرانسه بدان متهم شده بودند.

ایران-این روزنامه در یادداشتی به قلم عباس آخوندی وزیر راه و مسکن با عنوان«ضرورت تشکیل بانک تسویه دارایی‌های سمی» ضمن اشاره به رکود تورمی در کشور نوشت:در حال حاضر شرایط نامطلوب ساختار نظام بانکی منجر به این شده است که برای نخستین بار در کشور، برای یک بازه زمانی طولانی نرخ اسمی سود بانک‌ها فاصله قابل توجهی با نرخ تورم پیدا کند که در این شرایط، تأمین نرخ‌های فعلی سود بانکی از سوی کمتر فعالیت اقتصادی سالمی قابل انجام است. در این وضعیت اگر حتی سرمایه بانک‌ها نیز افزایش پیدا کند باز هم راه‌حل مؤثری نخواهد بود و مبالغ تزریق شده برای افزایش سرمایه نیز مجدداً به دارایی‌های سمی تبدیل می‌شود. این شرایط مانند سمی شدن خون در بدن انسان است چرا که در صورت سمی شدن خون بدن، تزریق خون جدید و سالم هم بی‌اثر است و به سمی شدن مجدد کل گردش خون منجر می‌شود.

بهار- این روزنامه با اشاره به ابلاغیه ای رهبر انقلاب در باره محیط ریست در بازتاب واکنش فعالان محیط زیست به این ابلاغیه، از اینکه «صدای محیط زیست ایران دیگر سرکوب نمی شود» گفت. این روزنامه همچنین در یادداشتی ابلاغ این سیاست ها را تاثیرگذار عنوان کرد و نوشت: این سیاست ها راه را برای اجرای اصل 50 قانون اساسی باز کرده و به تفکیک، وظایف دستگاه ها را برای حوزه های محیط زیستی روشن کرده است. سیاست هایی که نشان می دهد در زمینه محیط زیست چه باید کرد.

قانون-رکود مسکن به اندازه ی خودرو مهم است و دولت باید به دنبال راهکارهای برطرف ساختن این رکود باشد چراکه بازار مسکن سومین سال رکود را پشت سر می گذارد و هنوز هیچ یک از برنامه ها و راهکارهای دولت نتوانسته است مشکلات این بازار را حل کند. قانون برای حل این معضل رکود مسکن راهکارهای در پیش گرفتن سیاست هایی ضدرکودی در سه مقطع زمانی، کوتاه مد ت، میان مد ت و بلند مد ت و کاهش نرخ سپرده های بانکی و آزادساختن سرمایه ها را پیشنهاد می کند.

قانون – این روزنامه با انتشار یادداشتی، جبران خسارت، بدون لحاظ جنسیت و مذهب را یک نوآوری دانست .

شرق – این روزنامه به نقل از آیت الله قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نوشت: سعودی ها سوء تدبیر خود را قضاوقدر الهی عنوان می کنند و گناه خود را به گردن خداوند می اندازند. دولت عربستان تعرض به یمن را در اولویت کارهای خود قرار داده است و حتی روزانه با ٤٠٠ پرواز هواپیماهای جنگنده به بمباران ملت مظلوم یمن پرداخت و از کار اصلی خود که خدمت رسانی به حجاج بود بازماند و این فاجعه قطعا نشان از بی تدبیری خاندان آل سعود دارد

ابتکار –این روزنامه در مطلبی با عنوان « بهارستان علیه جام جم» به انتقادهایی که از سوی جامعه و کارشناسان متوجه صدا و سیما می شود پرداخت و نوشت: طیف مختلفی از عملکرد صداوسیما در عرصه فرهنگی و برنامه سازی تا جناح گرایی سیاسی در مسائل گوناگون اعم از موضوع برجام، دعوت از چهره ها و کارشناسان یا عملکرد دولت را در بر می گیرد.

دنیای فوتبال –این نشریه در گفت وگو با علی آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به نقل او نوشت: تمام اختلافات با احمدی‌نژاد از زمان حضور مشایی شروع شد.وی گفت:«در 4 سال اول هیچ بحثی نبود. اواخر دوره اول احساس من و کسانی که با من هم‌فکر بودند این بود که این مسیر به سمت غلط می‌رود. لذا حرف‌های‌مان را می‌زدیم. قرار نبود در روزنامه و رسانه جار و جنجال کنیم چون درست و منطقی نبود.وی گفت:پشیمانم از این‌که سعیدلو را معرفی کردم برای وزارت ورزش...از دفتر آقای احمدی نژاد به کفاشیان زنگ زدند و گفتند که علی دایی را بردارید.

کیهان - برخی دولتمردان و حامیان آن با موضوع فساد به شکل گزینشی و دوگانه برخورد می‌کنند.دولتمردان و کسانی چون آقای هاشمی از فسادهای گسترده در دولت قبل می‌گویند و مردم را با آب و تاب نسبت به خیانت‌هایی که بیت‌المال صورت گرفته آگاه می‌کنند.استنادشان هم به زندان رفتن معاون اول دولت قبل است و چنان اعلام برائت می‌کنند انگار همین آدم در دولت‌های قبل هیچ سمتی نداشته. یا استناد می‌کنند به فلان آدم که هنوز دادگاهی نشده! اما از کنار پرونده نفتی- اسمش را نبر- به راحتی می‌گذرند و به شما هم اجازه نمی‌دهند بپرسی چرا؟!یکی از محورهای مورد نقد رئیس دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد در دولت قبل بود. این نقد به دولت قبل وارد است اما دولت فعلی نیز با ایجاد شرایط رکود توانسته تورم را مهار کند، و در این خصوص اقدام مؤثری صورت نداده است. براساس نظرسنجی‌ها و اصول ابتدایی اقتصادی، اقتصاد پویای تورمی شرافت دارد به اقتصاد راکد دچار رکود. جناب هاشمی هم در حالی به تورم بالای 40 اعتراض می‌کند که در کارنامه دولت سازندگی تورم 49 درصد به چشم می‌خورد!

کیهان - محمدرضا خاتمی می‌گوید دولت روحانی تنهاترین دولت بعد از انقلاب است.اظهار دلسوزی و حمایت افراطیون نسبت به رئیس جمهور در حالی است که این طیف به دفعات در طول 2 سال اخیر تصریح کرده‌اند «روحانی کاتالیزور است»، «دولت یازدهم رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»، «روحانی فاقد گفتمان است»...با این اوصاف به نظر می‌رسد باید به افراطیون گفت شما جیب روحانی را نزنید، حمایت و پشتیبانی پیشکش! به ویژه اینکه تذبذب طیف مذکور مسبوق به سابقه است چنان که به سید محمد خاتمی القابی نظیر اردک لنگ، شاه سلطان حسین بی‌کفایت، تدارکاتچی و... را نثار کرده و او را تهدید کردند از قطار اصلاحات پیاده می‌کنند. آنها همچنین هاشمی رفسنجانی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای، غیر قابل اعتماد و... خوانده‌اند.

کیهان - براساس آمارهای بانک مرکزی، حجم نقدینگی در دولت یازدهم نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.آمار نقدینگی و پایه پولی که به طور شفاهی توسط مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی بیان شده به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع مدیریت پولی در سال جاری به هیچ‌وجه مناسب نیست و دیگر از کنترل نقدینگی و پایه پولی به عنوان مصادیق انضباط پولی و بانکی مورد ادعای دولت خبری نیست.

کیهان -اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرد این کشور سومین بمب «هسته‌ای» مدل «ب61-12» را بدون آنکه کلاهک هسته‌ای آن منفجر شود، آزمایش کرد. هدف از این عملیات، اجرای آزمایش پایانی این مدل از بمب‌های هسته‌ای بوده است.انجام چنین آزمایش‌های در حالی است که رژیم آمریکا و متحدانش، ایران را به صرف ادعای «مطالعه» درباره تسلیحات اتمی یا چاشنی انفجاری متهم می‌کنند همچنان که صرف تولید و آزمایش موشک‌های دوربرد را نشانه «تمایل» به تولید بمب اتمی می‌دانند!


ویدیو مرتبط :
گزیده صحبت های رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات