سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه از فیلم دیدن لذت ببریم؟


چگونه از فیلم دیدن لذت ببریم؟برترین ها/ شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند یا به آن اعتقاد چندانی داشته باشد، اما واقعیت این است که فیلم دیدن هم قواعد و قوانین خاص خودش را دارد. قواعد و قوانینی که شاید با رعایت نکردن آن‌ها چیز خاصی از دست ندهید ولی با رعایت کردن شان لذت کاری که می‌کنید چند برابر می‌شود. البته این قوانین بیشتر به درد کسانی می‌خورد که فیلم دیدن بخشی از زندگی آن‌هاست و یکی از سرگرمی‌هایی است که هم به آن علاقه دارند و هم پیگیر آن هستند.
چگونه از فیلم دیدن لذت ببریم؟
تعداد مخاطبینی که چندان کم هم نیستند. خب در ایران فیلم‌های خارجی امکان اکران عمومی ندارند یا حداقل تا امروز به شکل رسمی نداشته اند پس فیلم خارجی دیدن در ایران محدود می‌شود به دانلود کردن فیلم یا خریدن دی.وی.دی و دیدن آن در خانه. ایرانی‌های زیادی هستند که دیدن فیلم خارجی با زبان اصلی را دوست دارند. آن‌ها که باید دی.وی.دی را در دستگاه پخش بگذارند، جلوی تلویزیون خود در خانه بنشینند و فیلمی را تماشا کنند. این گزارش بیشتر به درد آن‌ها می‌خورد. سعی کردیم به‌خصوص با توجه به این که فقط دو هفته به نوروز مانده، سراغ یادآوری نکاتی برویم که با رعایت کردن آن‌ها لذت فیلم دیدن چند برابر می‌شود.
با چه کیفیتی فیلم ببینیم؟
اگر خوره سینما هستید نخوانید
شاید برای سینه چاک‌های سینما زودتر دیدن یک فیلم از هر چیز دیگری مهم‌تر باشد، همان‌ها که مثلا دوست دارند قبل از مراسم اسکار همه فیلم‌های مدعی کسب جایزه را دیده باشند، یا کسانی که دوست دارند هر چه زودتر فیلمی را که در موردش زیاد تعریف شده تماشا کنند. با آن‌ها کاری نداریم چون در هر حال تنها چیزی که برایشان مهم است دیدن فیلم است نه مسائل جانبی آن. اما اگر از آن دسته به اصطلاح خوره‌های سینما نیستید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروز باید به آن توجه کنید کیفیت فیلم‌هایی است که می‌بینید. اما چرا این کیفیت اهمیت دارد؟ خب! مثل این است که شما چهار غذافروشی در تهران بشناسید که یک غذای مشترک سرو می‌کنند، اما هر کدام با کیفیتی جدا، معمولا برای خرید غذایی که بهترین کیفیت را دارد باید بیشتر صبر کنید و برای غذای کیفیت پایین‌تر نیاز به صبر کمتری است. البته کمی صبر بیشتر برای خوردن غذایی بهتر احتمالا برای خیلی‌ها دلچسب‌تر است. داستان کیفیت فیلم‌ها هم به همین شکل است.
این سوال که «با چه کیفیتی فیلم ببینیم؟» شاید عمری تنها در حدود دو دهه داشته باشد. قبل ترها که فیلم‌های سینمایی فقط با نگاتیو فیلمبرداری می‌شد و اصلا مفهوم سینمای دیجیتال به شکل امروز وجود نداشت بحث تنوع کیفیت تصویر فیلم‌ها وجود خارجی داشت. فیلم‌ها عموما با یک نوع دوربین(35 م.م) فیلمبرداری می‌شد و مخاطبی که طالب دیدن فیلم جایی غیر از سالن سینما بود فیلم‌ها با کیفیتی ثابت و یکسان به دستش می‌رسید. اما امروز به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی که سینما حسابی از آن‌ها بهره برده، برای تولید هر فیلم از دوربین‌های مختلف و خاصی استفاده می‌شود که تصویر ارائه شده توسط برخی از این دوربین‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارد. در این شرایط طبیعتا بهتر است از هر فیلم نسخه‌ای را ببینیم که با کیفیت‌تر از بقیه است.
احتمالا تا به حال این‌ها به گوشتان خورده یا جایی آن‌ها را دیده اید: «p HDT480»، «WEB-DL 720p»،«Blu-Ray p 1080»، « Full HD». این‌ها علائم تشخیص کیفیت تصویر و در برخی موارد صدای فیلم است. پایین‌ترین درجه‌هایش می‌شود:« Cam» و « TS» و « DVDScr» که تقریبا همان چیزی هستند که ما به آن نسخه پرده‌ای می‌گوییم. حالا با کمی کیفیت بالاتر یا پایین تر. از آن طرف بالاترین کیفیت‌هایی که تا امروز فیلم‌ها در آن عرضه شده اند به این نام‌ها شناخته می‌شوند: «p Blu-Ray Full HD720»، «p Blu-Ray Full HD1080» و « Blu-Ray Disc». دو مدل «720p» و «1080p» دیگر هم وجود دارد که از نظر کیفیت اول « Blu-Ray » است و بعد هم «WEB-DL». در هر کدام از این فرمت‌ها کیفیت و شفافیت تصاویر و گاه وضوح و جزئیات صدا کاملا متفاوت است.
خب طبیعی است که حجم هر کدام از این فیلم‌ها هم متغیر باشد. مثلا حجم نسخه « Blu-Ray Disc» فیلم «بین ستاره ای» به کارگردانی کریستوفر نولان به 45 گیگا بایت می‌رسد، در حالی که نسخه «Blu-Ray p 1080» آن 2.3 گیگا بایت و نسخه «p Blu-Ray Full HD1080» آن 14 گیگا بایت است. البته برخی فیلم‌ها هم که به صورت «3D» ساخته می‌شوند و برای دیدن آن‌ها به شکل سه بعدی هم باید نمایشگر مخصوص داشته باشید و هم فرمت خاص آن‌ها را دانلود و تماشا کنید. این‌ها را گفتیم تا بدانید تا چه اندازه می‌توانید فیلم با کیفیت‌های متنوع ببینید.
در چه فیلم‌هایی کیفیت بالا مهم است؟
جدا از فیلم‌های انیمیشن که کیفیت تصویر و رنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌هاست، عموما برای فیلم‌هایی که شفافیت و نزدیک بودن جنس تصویر و جلوه‌های ویژه به واقعیت، نقش مهمی در جذابیت فیلم دارد بهتر است با کیفیت‌ترین نسخه برای دیدن انتخاب شود. فیلم‌های درام، ملودرام و کمدی تقریبا با معمولی‌ترین کیفیت هم قابل دیدن و لذت بردن هستند چون داستان و موضوع فیلم بر هر چیزی ارجحیت دارد. پس دیدن این فیلم‌ها با معمولی‌ترین کیفیت هم اتفاق بدی نیست. اما در برخی فیلم‌ها مثل «پارک ژوراسیک»، «مکس دیوانه»، «ارباب حلقه‌ها»، «جاذبه» یا حتی «زندگی پای» کیفیت تصویر بسیار مهم است و در جذابیت فیلم تاثیر به سزایی دارد.
این فیلم‌ها عموما در ژانر علمی-تخیلی و اکشن ساخته می‌شوند و طبیعتا هر چه کیفیت تصویر آن‌ها در زمان دیده شدن بیشتر باشد هنر کارهای دیجیتالی و جلوه‌های ویژه به کار رفته در آن‌ها بهتر و کامل‌تر حس می‌شود. به همین دلیل اغراق نیست اگر بگوییم ندیدن بعضی فیلم‌ها از دیدن آن‌ها با کیفیت پایین و حتی معمولی به مراتب بهتر است!
برای به دست آوردن هر چیز خوبی باید هم صبر کنید و هم خرج. به دلیل اینکه ما جزو کشورهای تحت قرارداد قانون کپی رایت جهانی نیستیم خیلی ارزان‌تر و ساده‌تر از آن چیزی که تصورش را کنید فیلم‌های باکیفیت سینمای جهان در اختیارمان قرار می‌گیرد. یعنی شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار پایین عضو ویژه سایت‌های دانلود فیلم شوید و از کیفیت‌های مختلفی که برای هر فیلم در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید. این سایت‌ها امروز شکل بسیار حرفه‌ای به خود گرفته اند و علاوه بر معرفی کامل فیلم، حتی امتیاز منتقدان و مخاطبان فیلم‌ها را هم در اختیار مخاطب می‌گذارند تا دقیقا بداند چه فیلمی دانلود می‌کند.
این یعنی برخلاف نرم افزار تورنت لقمه برای شما خیلی راحت‌تر گرفته شده و می‌توانید با داشتن اطلاعات کافی بدون جستجوی خیلی زیاد فیلم‌های مختلفی را که به سلیقه تان می‌خورد پیدا کنید. کار کردن و جستجو در آن‌ها هم بسیار ساده و آسان است. البته در کنار هزینه عضو شدن در این سایت‌ها باید حواستان به هزینه‌ای که برای ترافیک اینترنت می‌دهید هم باشد. چون یک دفعه چشمتان را باز می‌کنید می‌بینید سر ماه کلی پول خرج کرده‌اید تا چند فیلم باکیفیت دانلود کنید. هر چند برای این مشکل هم راه حل وجود دارد، سعی کنید با دوستان خود در این زمینه معامله فرهنگی کنید، مثلا اگر چهار نفر هستید که چهار فیلم مشترک را دوست دارید هر کدام تهیه یک فیلم را به عهده بگیرید و بعد با هم به اشتراک بگذارید. با این روش در همه هزینه‌هایتان از وقت تا پول صرفه جویی می‌شود.
برای دیدن فیلم با کیفیت بالا چقدر باید صبر کنید؟
خیلی بستگی به خود فیلم دارد. مثلا اگر فیلم مستقل یا کم فروش باشد نسخه‌های با کیفیت آن خیلی زود منتشر می‌شود اما اگر فیلم مهم و پرفروشی باشد معمولا کمی طول می‌کشد تا نسخه با کیفیت آن به دستتان برسد. اگر می‌خواهید فقط فیلم را دیده باشید معمولا یک ماه پس از آغاز اکران جهانی نسخه کیفیت معمولیِ آن را می‌توانید پیدا کنید، گاهی حتی دو هفته پس از آغاز اکران نسخه‌های پرده‌ای فیلم یافت می‌شود اما توصیه می‌کنیم برای دیدن هیچ فیلمی به سراغ نسخه پرده‌ای آن نروید. بالاترین کیفیت برای هر فیلم چند ماه پس از پایان اکران آن قابل دسترسی است. تا آن زمان هم نسخه‌های مختلفی از هر فیلم ارائه می‌شود که در نتیجه بستگی به عطش و علاقه‌ای که دارید می‌توانید سریع‌تر یا دیرتر فیلمی را ببینید.
اما در هر حال همیشه بهتر است پا روی وسوسه‌هایتان بگذارید و برای دیدن فیلمی با کیفیت خوب صبر پیشه کنید. مثلا همین الان کیفیت « TS» قسمت هفتم جنگ ستارگان در دسترس است، شاید تا نوروز کیفیت «WEB-DL» آن هم عرضه شود اما برای دیدن فیلمی با این حجم جلوه‌های ویژه باید حداقل تا اواخر فروردین و رسیدن نسخه «Blu-Ray p 1080» آن صبر کرد. حیف است صبر نکنید، دیدن نسخه باکیفیت این فیلم‌ها لذت فراوانی دارد. البته بعضی‌ها حتی حاضر نیستند با این کیفیت هم ببینید و ممکن است تا یک ماه بعدتر هم صبر کنند تا نسخه «p Blu-Ray Full HD1080» آن در دسترس قرار بگیرد ولی تا این آخری را هم توصیه نمی کنیم. در کل بهتر است برای دیدن چنین فیلمی ترجیحا به سراغ نسخه «WEB-DL» هم نروید و به دیدن « TS» هم که اصلا فکر 


ویدیو مرتبط :
لذت فیلم دیدن با یوگا تبلت 2