شهرداری: هیچ درختی در باغ دروس قطع نشده است


علی ولی‌زاده با اشاره به اخباری مبنی بر قطع شبانه درختان در باغی ۵ هزار متری در محله دروس گفت: در بازدیدی که از این باغ داشتیم، هیچ درختی قطع نشده است.

او ادامه داد: ساخت و ساز در این زمین در محل استخر و بنای قدیمی باغ است و به محوطه فضای سبز و درختان این زمین هیچ لطمه‌ای وارد نشده است.

ولی‌زاده با بیان اینکه شاید همسایگان این باغ از صدای کمپرسور حفر چاه گمان کرده‌اند که صاحبان باغ در حال قطع درخت هستند، گفت: ساخت و ساز در محل استخر باغ بوده و در بازدیدی که به همراه بازرسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز داشته‌ایم هیچ درختی از این باغ قطع نشده و ۹۷ درخت در باغ موجود است.

او ادامه داد: تنها در ۳۰ درصد فضای این باغ بر اساس قانون یک ساختمان ۹ طبقه ساخته می‌شود که احتمالا به دلیل آنکه برخی از همسایگان منظر خانه‌هایشان از باغ به ساختمان تغییر می‌کند، گزارشات خلاف واقع داده‌اند.

همچنین علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه هیچ درختی در این باغ قطع نشده است، گفت: اگر در هر گوشه‌ای از این شهر درختی قطع شود، مطابق قانون با متخلفان برخورد و موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم، اما در بازرسی‌هایی که از محل داشته‌ایم هیچ درختی در این باغ قطع نشده است.

او اعلام آمادگی کرد اهالی رسانه برای اطمینان از این که درختی قطع نشده است از این باغ بازدید کنند.

محمدحقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیش از این در خصوص قطق شبانه درختان یک باغ در منطقه دروس گفت: این باغ به مساحت ۵۱۰۰متردر منطقه دروس واقع شده است که بعد از دست به دست شدن بین نهاد های مختلف سرانجام توسط خانمی خریداری شده است.

او گفت: این ملک در سال ۸۴ در کمیسیون ماده ۷ سازمان پارک ها به عنوان باغ شناخته شد و در بهمن ماه سال ۹۴ پروانه برج باغ برای آن صادر شده است.

عضو کمیسیون بهداشت،سلامت وخدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شب گذشته با خبرشدم تعداد زیادی از درختان این باغ به علت خاکبرداری از ریشه خارج و تعداد دیگری از کمر قطع شده اند که این کار در روزهای تطعیل نوروز رخ داده است و شواهد نشان می دهد این کار بدون مجوز انجام شده است.

حقانی تأکید کرد: قطعا قطع درختان با موافقت شهرداری انجام شده است، زیرا منطقه هم دارای شهردار کشیک و هم شهردار ناحیه است.

او گفت: این نکته حایز اهمیت است که مجوزهایی که با عنوان برج باغ صادر می شوند غیرقانونی هستند و بنده در سال های گذشته در کمیسیون سلامت تلاش کردم که این مصوبه لغو شود که کلیات تغییر آن در صحن شورا تصویب شده است ودر سال جدید اعضای شورا قصد دارند مصوبه برج باغ ها را کامل لغو کنند.

مهر


ویدیو مرتبط :
قطع درختان استان قم توسط شهرداری