استفاده گسترده تروریست‌ها از تلگرام


در حالی که گروه های تروریستی در ابتدا از وبلاگ ها برای تبلیغات، جذب افراد و برنامه ریزی حملات استفاده می کردند، اکنون این گروه ها بیشتر از پایگاه های اجتماعی از جمله تلگرام استفاده می کنند.

شبکه الحدث گزارش داد: اعضای گروه های تروریستی به طور گسترده از شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام استفاده می کنند.

به گزارش شفاف، در حالی که گروه های تروریستی در ابتدا از وبلاگ ها برای تبلیغات، جذب افراد و برنامه ریزی حملات استفاده می کردند، اکنون این گروه ها بیشتر از پایگاه های اجتماعی از جمله تلگرام استفاده می کنند.

شبکه اجتماعی تلگرام ویژگی هایی دارد که تروریست ها را به استفاده از آن جذب کرده است. از جمله ویژگی های تلگرام، پاک شدن خودکار پیام ها بلافاصله پس از خواندن آنها و ناتوانی شرکت ارائه دهنده خدمات تلگرام برای نظارت بر پیام ها به گروه های تندرو اجازه می دهد تا از آن برای برنامه ریزی حملات تروریستی به دور از هر نوع نظارتی استفاده کنند.

نرم افراز تلگرام که با تبلیغ تضمین محرمانه ماندن اطلاعات کاربران عرضه شد به یک کانون مهم فعالیت گروه های تروریستی تبدیل شده است. هزاران نفر از تندروها از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می کنند.

تلگرام اکنون رقیب جدی برای شبکه اجتماعی واتس آپ است.

تلگرام به کاربران اجازه می دهد گروه های شخصی رمزگذاری شده ایجاد کنند که سازمان های امنیتی نمی توانند در آنها نفوذ کنند. رمزگذاری پیام ها با کدهای سری، ناتوانی خود شرکت تلگرام برای نظارت بر پیام ها در چت های محرمانه، پاک شدن خودکار پیام ها بلافاصله پس از خوانده شدن، امکان جلوگیری از ارسال پیام برای طرف های دیگر، امکان استفاده از اسم مستعار برای تماس با افراد در سراسر جهان بدون نیاز به آگاهی از شماره تلفن، تعیین زمان برای پاک شدن خودکار تصاویر و فیلم های ارسال شده، هشدار به کاربر در صورت تصویربرداری طرف مقابل از گفتگوها و پاک شدن خودکار حساب کاربری با همه اطلاعات آن از جمله ویژگی های مهم تلگرام است که استفاده از آن را برای کاربران این شبکه اجتماعی جذاب کرده است.

پس از حملات پاریس در سیزدهم ماه نوامبر گذشته، شرکت تلگرام هفتاد و هشت گروه و کانال مرتبط با اعضای داعش و القاعده را بست. گروه القاعده از تلگرام در برنامه ریزی برای حملات بوکینافاسو استفاده و تصاویر عاملان این عملیات را پیش از وقوع حمله منتشر کرد.

القاعده همچنین با انتشار پیامی در تلگرام مسئولیت حملات اخیر را به مجتمع گردشگری در ساحل عاج برعهده گرفت.


ویدیو مرتبط :
حمله گسترده جنگنده های عراقی به مواضع تروریست ها