چگونه شادابی پوست خود را حفظ کنیم؟ -آکا


آکاایران: چگونه شادابی پوست خود را حفظ کنیم؟

به گزارش آکاایران: در هر سنی که باشیم، داشتن پوستی شاداب آرزوی همه ما می باشد. با بالا رفتن سن، فرآیند پیری پوست نیز به تدریج آغاز می شود و شاداب نگاه داشتن آن نیز سخت تر خواهد شد. گزینه هایی که امروزه پزشکان به افرادی در سنین بالا پیشنهاد می کنند معمولا سخت و گران می باشند. بوتاکس؟ جراحی پوست؟ کرم پوست 1 میلیون تومانی؟ برگزیدن هر کدام از این راه ها شاید پوست شما را شاداب تر از قبل نماید اما عوارض منفی این روش ها را نیز به دنبال خواهد داشت. ما در این مقاله کوتاه به شما خواهیم گفت که چگونه با انجام چند عادت ساده، پوست خود را همیشه سرحال و شاداب نگه دارید.

1- در همه حال آب زیاد بنوشید

احتمالا شما این نکته را قبلا شنیده اید؛ اما دوباره آن را به شما تاکید می کنیم، نوشیدن هشت لیوان آب در روز پوست شما را دگرگون خواهد کرد. سعی کنید با انجام هر روشی، خود را مجبور کنید که این مقدار آب در روز را بنوشید. شیشه آب زیبایی برای خود تهیه کنید تا آب را با رغبت بنوشید.

2- ویتامین C و زینک را بیشتر مصرف کنید

تحقیقات نشان می دهند که کمبود مواد مغذی مانند ویتامین C و زینک ممکن است روند بازسازی پوست را آهسته کند. برای بالا بردن قدرت دفاعی پوست، رژیم غذایی خود را با مواد غذایی نظیر ماهی های پرچرب (مانند قزل آلا)، سبزیجات (مانند کلم بروکلی)، بادام و گردو همراه کنید. همچنین اگر می توانید به جای قهوه یا چای معمولی، از چای سبز استفاده کنید.

3- خوب بخوابید

هنگامی که کمتر از 8 ساعت در شبانه روز می خوابید، سطح پوست شما برای بازسازی خود از آسیب های روزانه، کار مشکل تری در پیش خواهد داشت. همچنین همیشه سعی کنید قبل از خوابیدن، صورت خود را بشویید زیرا با انجام این عمل، پوست بهتر می تواند لایه میانی خود را بازسازی کند. برای درک بیشتر اهمیت این موضوع می توانید در صورت تمایل مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان نتایج احتمالی پاکسازی صورت با روغن پاک کننده آرایش را بخوانید.

4- به روبالشی خود توجه کنید

یکی از اصلی ترین عوامل چروک صورت، روبالشی شما است. هر شب، صورت خود را بر روی روبالشی می گذارید؛ بنابراین جای تعجب ندارد که روبالشی پس از مدتی چربی صورت را به خود جذب کند. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک زودرس بر اثر چنین عاملی، از روبالشی ابریشمی یا ساتن استفاده کنید. جنس ابریشم، چربی را به خود جذب نمی کند و باعث می شود که رطوبت طبیعی پوست حفظ شود. در همین زمینه، مقاله دیگری با عنوان ۸ عادت که باعث افزایش چروک صورت می شوند در بلاگ تخصصی اردمی در دسترس شما قرار دارد.

5- کرم دور چشم را فراموش نکنید

برای جلوگیری از چروک دور چشم، هر شب از کرم رتینول استفاده کنید. با انجام این عمل، پوست شما در حالی که از 8 ساعت استراحت خود لذت می برد، مواد مغذی و لازم را نیز به خود جذب خواهد کرد. هنگام صبح نیز از کرم حاوی الاستین استفاده کنید تا وجود این پروتئین مهم در زیر پوست دور چشمانتان افزایش یابد. اگر می خواهید بدانید الاستین چیست مورد بعد را حتما بخوانید.

6- به پوست خود الاستین هدیه دهید

الاستین نوعی پروتئین ساختاری می باشد که پوست به طور طبیعی آن را می سازد. وظیفه این پروتئین، حفظ نرمی و ایجاد حالت ارتجاعی پوست می باشد. متاسفانه با افزایش سن، ساخت این پروتئین در بدن ما کاهش یافته و سرانجام متوقف می شود، اما دانشمندان توانسته اند با استفاده از عصاره گیاه شوید، ماده ای تولید نمایند که پوست را وادار کند مقدار بیشتری از این پروتئین ها را بسازد. استفاده روزانه از کرم های الاستین باعث می شود تا چین و چروک دیرتر به سراغ شما بیاید.

7- به صورت هفتگی از ماسک های ورقه ای استفاده کنید

این ماسک ها که برای اولین بار در کشور کره جنوبی ساخته شده اند، نوعی سرم فشرده شده می باشد که به تازگی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. شما می توانید با استفاده هفتگی از این ماسک، شادابی و طراوت پوست خود را بازیابید.


ویدیو مرتبط :
‫هفت راز مهم در حفظ جوانی، شادابی و سلامتی‬‎