فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سیاست‌های غلط مدیران، معیشت هنرمندان شریف تئاتر را دچار مشکل کرده است


حسین میرزائیان، نویسنده و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این روزها در دو نمایش «دل آخته» و «آوای آب» به عنوان بازیگر حضور دارم. نمایش «دل آخته» روایتی از روز ششم محرم است و بازار آهنگران کوفه که جهت تجهیز سپاه برای جنگ با امام حسین (ع) رونق گرفته است و ادامه ماجرا؛ این نمایش از 21 آبان ماه در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

وی تصریح کرد: در نمایش «آوای آب» نیز که این روزها در تالار محراب روی صحنه است در نقش زعیم ایفای نقش می‌کند، این نمایش هم اثری قابل احترام و متفاوت در رابطه با شمیشیر سازی است که در کربلا حضور دارد و در تمام جنگ یک تیر بیشتر رها نمی‌کند که آن تیر هم به مشک حضرت عباس (ع) اثابت می‌کند.

این روزها سالن‌های تئاتری تبدیل به کویر شده‌اند

این بازیگر پرکار در آثار دینی افزود: در دهه اول محرم نیز نمایش «نامیرا» را روی صحنه به عنوان بازیگر حضور داشتم که توسط حسین عاشوری و با برداشتی از کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار در دانشگاه تهران روی صحنه رفت.

میرزائیان در ادامه با انتقاد از فضای نامطلوب تئاتر اظهار داشت: متاسفانه این روزها سالن‌های تئاتری تبدیل به کویر شده‌اند و حتی نمایش های خوب دینی هم مخاطب ندارند، متاسفانه وقتی که تئاتر برای مسئولان اهمیتی ندارد و اجرای ما در تئاتر شهر به هر دلیل لغو می شود به یکباره به تالار محراب می‌آید نشان از عدم برنامه ریزی صحیح در این عرصه است. شاید بخشی از این مشکلات به تبلیغات بازگردد اما مسئله اصلی این است که تئاتر برای مردم مانند گذشته اهمیت ندارد و این روندی است که توسط مدیریت های مختلف ایجاد شده و باید با تدبیری مناسب از سوی خود آن‌ها نیز حل شود.

معیشت هنرمندان شریف تئاتر دچار مشکلات شدید و حتی خانوادگی است

وی تصریح کرد: هنرمندان همیشه متعهد هستند و نسبت به نیازهای روز جامعه و شرایط روحی و مناسبتی آن‌ها آثار دغدغه‌مند خود را تولید می‌کنند، اما گاهی مسئولانه هیچ نگاه مسئولانه‌ای ندارند. متاسفانه در چنین شرایط است که بیش از 74 گروه تئارت آزا به راحتی کار می‌کنند و هرگونه خوراک فرهنگی را با درآمدهای بالا به خورد مردم می‌دهند، نمایش‌هایی که به جد می‌توانم بگویم اغلب آن‌ها تمی اروتیک دارند. چنین روندی نشان می‌دهد که هیچ عدالت وجود ندارد و یک سری هنرمند شریف باید حسرت یک اجرای ساده با محتوایی پاک بخورند، اما عده‌ای که هیچ ارزشی برای مسائل فرهنگی و هنری قائل نیستند به راحتی کار کنند. بسیاری از هنرمندان تئاتر امروز به دلیل برخی سیاست‌های غلط با عنوان اقتصاد هنر، تئاتر خصوصی و هر عنوانی که دوستان نامش را می‌گذارند در معیشت خود دچار مشکلات شدید و حتی خانوادگی شده‌اند.

برای اجرای نمایش با محوریت فاجعه منا حامی ندارم

میرزائیان در ادامه در رابطه با دیگر فعالیت‌های هنری خود نیز اظهار داشت: نمایش‌نامه‌ای در رابطه با فاجعه منا در دست نگارش دارم، اما هنوز حامی برای اجرای آن پیدا نکرده‌ام.

آموزش و پروش به تئاتر دانش آموزی بها نمی‌دهد

این هنرمند فعال تئاتر در پایان گفت: امسال کم‌تر در عرصه دانش‌آموزی فعالیت می‌کنم، چراکه متاسفانه در آموزش و پرورش نیز این مسئله اهمیتی ندارد و طی سالیان گذشته با اینکه بنده سالانه 12 نمایش دانش آموزی با اجرای بازی خود دانش آموزان روی صحنه برده‌ام،‌ اما دریغ از یک خسته نباشید از سوی این وزارت خانه‌، گویا مسئولان آموزش و پرورش تنها به دنبال یک سری آمار هستند. در حال حاضر اما در موسسه نماآوا کلاس‌های آموزش نمایش‌نامه‌خوانی برگزار می‌کنم و کم و بیش تئاتر دانش آموزی را نیز دنبال می‌کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مشکل معیشت مردم را علاج کنید