بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان به مناسبت سالگرد حصر سوسنگرد


سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد شکست حصر سوسنگرد عزت و سربلندی ملت شریف ایران را مرهون حماسه بزرگ دفاع مقدس، بصیرت و مقاومت شیرزنان و دلاورمردان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس دانست.

به گزارش ایسنا،در این بیانیه آمده است: سراسر تاریخ دفاع مقدس مملو از افتخارات ماندگار و حماسه‌های سترگ و تاریخ ساز این مرز و بوم از جمله شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد است؛ این رخداد نیز یکی از مصادیق بارز حماسه‌آفرینی‌های این ملت در حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حراست از مرزهای عزت و شرف کشور است که با رشادت رزمندگان و شهادت عزیزان ملت شریف ایران حتی یک وجب از خاک کشور بدست دشمن نیفتاد.

این روز تداعی‌گر ایستادگی، مجاهدت و از خودگذشتگی شیرزنان و دلاورمردان ایران اسلامی مخصوصا اهالی شهید پرور دشت آزادگان و سوسنگرد عزیز است و پاسخی به فزون‌خواهی دشمن متجاوزاست که به فضل الهی و با تکیه بر مقاومت خود معادلات دشمنان را برهم ریختند.

همچنین در این بیانیه آمده است: دفاع هشت ساله ملت ایران یکی از عرصه‌های ظهور سنت‌های الهی و مصداق روشنی از وعده قرآنی "غلبه گروهی قلیل بر گروهی کثیر" شد. در چنین روزی شاهد حماسه‌آفرینی مردان و زنان این سرزمین بودیم که در برابر دشمن متجاوز، برای نجات سوسنگرد و بستان و اهواز و آبادان و خرمشهر و ....ایستادگی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است؛آزادسازی سوسنگرد در سال 1359، نماد ولایت‌مداری عنوان شده است؛وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) فرموند که سوسنگرد فردا باید آزاد شود،حضرت آیت‌الله امام خامنه­‌ای(مد) با تدابیر خاص خویش اقداماتی انجام دادند تا فرمان رهبرش در زمان مقرربه درستی اجرا شود. بنابراین امروز باید از کاری که مقام معظم رهبری(مد) در آن زمان انجام دادند به عنوان الگوی ولایتمداری بهره بگیریم.

در پایان این بیانیه، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تقدیر از حماسه‌آفرینی وایستادگی همیشگی ملت شهید پرور ایران اسلامی در برابر دشمنان، بر شهدای گرانقدر هشت سال دفاع‌مقدس و خانواده‌های ایشان مخصوصا شهدای گرانقدر آزادسازی سوسنگرد درود فرستاده و همگام با همه زنان فهیم ایران اسلامی و بویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران معزز، آمادگی همیشگی خود را برای پیروی از مقام معظم رهبری (مد) در تمام عرصه‌های حیات این مرز و بوم، اعلام می‌دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
26 آبان ، سالروز شكست حصر سوسنگرد