سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون نهضت سوادآموزی: پنج هزار تن در قم زیر پوشش آموزش های سوادآموزی قرار می گیرند


حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این افراد در شهر قم، بخش ها و روستاهای این استان از طریق سیستم سناد مدارس و بانک اطلاعاتی سازمان نهضت سوادآموزی شناسایی شده اند.
وی اضافه کرد: در طول سال 94 نیز 9 هزار و 23 تن از سوادآموزان در سه دوره فعالیت های سوادآموزی آموزش دیدند.
وی دوره های آموزشی معاونت سوادآموزی را سه دوره عنوان کرد و گفت: دوره سوادآموزی که مدرک آن معادل پایان سوم ابتدایی، دوره انتقال که مدرک آن معادل پایان ششم ابتدایی و دوره تحکیم سواد که صرفا برای تثبیت و تحکیم آموخته های کم سوادان است.
قاسمی نیا به سرانه آموزشی و پاداش های تشویقی فعالیت های سودآموزی در سال 1395 اشاره و بیان کرد: به هر نفر که با حضور در کلاس در دوره های سوادآموزی شرکت کند و قبول شود یک میلیون و 390 هزار ریال پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: به افرادی که به صورت خودآموز و بدون حضور در کلاس های دوره سوادآموزی توسط دیگران آموزش ببینند و در امتحانات نهضت سوادآموزی قبول شوند نیز شش میلیون و 980 هزار ریال به عنوان پاداش و سرانه تشویقی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی برای آموزش دهندگان نیز پاداش در نظر گرفته، گفت: این سازمان در سال 1395، به ازای هر یک نفری که در دوره سوادآموزی آموزش ببیند، به آموزش دهندگان هفت میلیون ریال پرداخت می کند.
معاون نهضت سوادآموزی قم افزود: این مبلغ در دوره های انتقال و تحکیم سواد به ترتیب هشت میلیون و 200 هزار ریال و یک میلیون و 300 هزار ریال است.
وی همچنین گفت: اگر آموزش دهنده ای به فردی در روستا که فقط یک تن بی سواد دارد، آموزش دوره سوادآموزی دهد، مبلغ 10 میلیون ریال پاداش دریافت می کند.
وی افزود: به آموزش دهندگانی که در دوره سوادآموزی به ناشنوایان، نابینایان و یا افراد چند معلولیتی آموزش دهند، به ازای هر یک نفر 10 میلیون ریال پرداخت می شود.
قاسمی نیا اضافه کرد: پرداخت پاداش به آموزش دهندگان به شرط قبولی سوادآموزان در امتحانات نهضت سوادآموزی است.
وی گفت: علاقه مندی به آموزش بزرگسالان و توانمندی برای تدریس، دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و شرکت در دوره های آموزشی توجیهی دوره های سوادآموزی از شرایطی است که آموزش دهندگان باید داشته باشند.
وی افزود: مدرک تحصیلی افرادی که قصد آموزش به اعضای بی سواد خانواده خود را داشته باشند در حد متوسطه دوم نیز مورد قبول است.
قاسمی نیا با بیان اینکه باسوادی زنان و مردان جامعه نقش مهم و رکن اساسی از زیرساخت اقتصاد مقاومتی است، از اعضای باسواد خانواده ها درخواست کرد: بی سوادان را به کلاس های سوادآموزی تشویق، دعوت و راهنمایی کنند و دستگاه های دولتی و مسئولان نیز در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، دانش افزایی و ارتقای سطح سواد مردم را یکی از مهم ترین دغدعه های خود بدانند.

* برگزاری نخستین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی
وی همچنین به برگزاری نخستین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی در قم اشاره کرد و گفت: این یادواره سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سودآموزی کشور و با خاطره گویی خانواده شهیدان برگزار می شود.
وی افزود: در این آیین یاد سه شهید نهضت سوادآموزی قم و 173 شهید سوادآموزی کشور گرامی داشته می شود و کتاب «سرگذشت پژوهی سوره های سرخ» که شامل زندگینامه و خاطرات این شهیدان است نیز به شرکت کنندگان اهدا می شود.
/2085/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کلاس نهضت سوادآموزی لری