سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رانت در تهیه فهرست لوازم خانگی فروش اعتباری/ انتخاب چند کارخانه در بین هزار واحد تولیدی/ برخی کالاها مونتاژ است


علیرضا یوسفی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به فهرست تهیه شده از سوی وزارت صنعت برای پرداخت تسهیلات بانکی به کالاهای داخلی در قالب بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت:‌ بیش از هزار واحد تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد که تنها تعداد محدودی از آنها در فهرست وزارت صنعت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان دهنده وجود رانت در تهیه فهرست لوازم خانگی منتخب بوده است.

یوسفی با بیان اینکه نام برخی کالاهای مونتاژی در این فهرست دیده می‌شود، گفت: هیچ اعلامی از طرف وزارت صنعت یا انجمن لوازم خانگی برای عرضه کالا در قالب فهرست کالاهای منتخب صورت نگرفت و تولید‌کنندگان در جریان این مسئله برای اعلام محصولات خود قرار نداشتند.

وی با بیان اینکه در فهرست تهیه‌شده از کالاهای منتخب، برخی محصولات مونتاژی دیده می‌شوند، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه مدل انواع لوازم خانگی هر 6 ماه یکبار تغییر می‌کند، تهیه پالت و قالب برای واحدهای تولیدی، توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل کارخانه‌های داخلی نسبت به واردات قطعات و مونتاژ آنها در قالب چند شرکت اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
شناسایی و دستگیری قاچاقچیان انواع لوازم خانگی در کارخانه ریسندگی